امام جمعه کازرون گفت: مسئولان عهدنامه مالک اشتر را باید از حفظ داشته و سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حجت‌الاسلام محمد خرسند یک‌شنبه شب در آخرین جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، جمعی از مدیران اجرایی ادارات و نهادها، اعضای هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی کازرون در حسینه شهید ناصری روستای دیکانک کوهمره نودان برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت لیالی قدر و سالروز شهادت امیر مؤمنان علی‌بن ابیطالب (ع) اظهار داشت: جایگاه مردم‌داری حضرت امام علی (ع)  به عنوان بهترین الگو برای نظام جمهوری اسلامی و نیز مسئولان خرد و کلان است که باید از آن عبرت گرفت.

وی به فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر در انتصاب استانداری مصر توسط امیر مؤمنان حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: در ابتدای این عهدنامه امیر مؤمنان چهار وظیفه مهم از جمله جمع‌آوری خراج و مالیات، جهاد علیه دشمنان جامعه، ساماندهی امور مردم و حل مشکلات و عمران و آبادی را به مالک اشتر گوشزد می‌کند.

امام جمعه کازرون افزود: بر اساس فرمایشات مولای متقیان در نهج‌البلاغه ویژگی‌هایی مانند محبت، رأفت و لطف باید سرلوحه کار یک مسئول در نظام اسلامی و علوی قرار گیرد.

خرسند تصریح کرد: مسئولان نباید از وجود مردم به عنوان طعمه برای ترفیع مقام و برآوردن هواهای نفسانی و بالا کشیدن موقعیت‌های فردی خود استفاده کنند.

این مسئول ابراز داشت: پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری، نوکری مردم کردن است بنابر این مسئولان جز نوکری شأن و مرتبه‌ای در نظام ندارند.

وی در ادامه تعریف و تمجید بیش از حد را آفت بزرگی برای مسئولان دانست و گفت: این امر باعث بالا رفتن غرور و خودبینی در افراد شده و او را به بیراهه می‌کشاند که در این راستا مسئولان باید مواظب باشند.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: خدمات نظام توسط مسئولان باید به دوراز منت گذاشتن به مردم گفته شود تا اجر اخروی داشته باشد.

این مسئول از مسئولان خواست به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند جامه عمل بپوشانند چرا که خلف وعده هم خشم خدا را بر می‌انگیزاند و هم عصابنیت مردم را در پی دارد.

وی صدق در سخن و ادای امانت در مسئولیت‌پذیری را از ویژگی‌های برجسته و مهم مسئولان در پذیرش این امر خطیر در خدمت به مردم برشمرد.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: این دولت هم دارای نقاط ضعف و هم قوت بود که بنا بر فرموده مقام معظم رهبری حجم بالای کار، پرشتاب بودن، تشکیل جلسات متعدد و مسافرت‌ها، چشم‌پوشی از راحت‌طلبی و سردست قرار دادن شعارهای انقلاب و افتخار به آن، از اهم نقاط قوت آن است.

امام جمعه کازرون در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت آینده با پرکاری بیشتر و بهتری مسیر دولت پیشین را ادامه داده و منشأ برکات فراوانی در سطح کشور و این استان شود./ج1

برچسب ها: شیراز ، مالک اشتر ، تقدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.