منابع خبری دقایقی پیش خبردادند: مذاکرات صلح میان فلسطین ورژیم صهیونیستی روز سه شنبه آغاز می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز:منابع خبری دقایقی پیش خبردادند: مذاکرات صلح میان فلسطین ورژیم صهیونیستی روز سه شنبه در واشنگتن  آغاز می شود.

جن پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شخصا از آنها دعوت کرد هیئت های مذاکره کننده سطح بالا را به واشنگتن اعزام کنند تا مذاکرات صلح مستقیم بین دو طرف را ازسر بگیرند.

وی افزود نشست های مقدماتی قرار است 29 و 30 ژوئیه برگزار شود .

جان کری روز جمعه اعلام کرد اسرائیلی ها و فلسطینیان پایه و اساس ازسرگیری مذاکرات صلح را پس از حدود سه سال بن بست پی ریزی کرده اند .

وی در مصاحبه با خبرنگاران در اردن افزود :ما موافقت کرده ایم پایه و اساسی را برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم بین فلسطینیان و اسرائیلی ایجاد کنیم .

مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان سال 2010 برسر شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس با بن بست روبرو شد .

فلسطینیان مدتهاست خواستار توقف کامل فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس پیش از بازگشت به مذاکرات صلح با اسرائیل هستند .

فعالیت های شهرک سازی اسرائیل مهم ترین عامل بن بست برسر راه مذاکرات صلح مستقیم بین دو طرف بوده است.

جان کری پیشنهاد سال 2002 اتحادیه عرب را درمورد صلح با اسرائیل در ازای تشکیل یک کشور فلسطینی در داخل مرزهایی که پیش از اشغال کرانه باختری رود اردن ، نوار غزه و شرق بیت المقدس توسط اسرائیل در سال 1967 وجود داشت تایید کرده است.
برچسب ها: مذاکرات ، صلح ، روز ، سه شنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار