مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: کشتی گیران حاضر در رقابت انتخابی وزن 96 کیلوگرم همان نفراتی هستند که شورای فنی یک بار به طور رسمی اسامی آنها را اعلام کرده است.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: صحبت هایی در چند روز گذشته از سوی برخی ها مطرح شد مبنی براین که کادر فنی در نظر دارد جواز حضور رضا یزدانی را نیز برای رقابت انتخابی تیم ملی در وزن 96 کیلو گرم صادر کند که باید عرض کنم تا کنون هیچ گونه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. .

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در رقابت انتخابی وزن 96 کیلو گرم رخ دادبه طور شفاف مشخص نشد که نفر نخست این وزن کدام کشتی گیر است به همین دلیل شورای فنی به این نتیجه رسید برای  شناخت نفر برتر، رقابت انتخابی را با حضور نفرات اول تا پنجم برگزار کند به طوری که در ابتدا جمال میرزایی،سعید امیری،حامد طالبی زرین کمر،حامد تاتاری و حسن رحیمی به مصاف هم می روند  و سپس برنده آنها طبق قانون (2 برد -2 کشتی از 3 کشتی)با جعفر دلیری مسابقه می دهد  و در نهایت نفر نخست جواز حضور در مسابقات جهانی 2013 بوداپست را به دست خواهد آورد.

لایق تصریح کرد: در فرآیند در نظر گرفته شده توسط شورای فنی هیچ کجا نامی از رضا یزدانی و یا اضافه شدن کشتی گیری برای رقابت انتخابی وزن 96 کیلو گرم مطرح نشده در نتیجه رقابت انتخابی این وزن طبق تصمیم این اعضا با حضور نفرات واجد شرایط روز 25 مردماه جاری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شایعه برگزاری مجدد رقابت انتخابی در وزن 74 کیلو گرم گفت: به طور حتم هیچ رقابت انتخابی دیگری در وزن 74 کیلوگرم برگزار نخواهد شد چرا که در این وزن یک کشتی گیر با غلبه بر سایر مدعیان نفر نخست شده و دیگر نیازی به برگزاری دوباره مسابقه انتخابی نیست.

لایق تاکید کرد :همانطور که بارها اعلام کردیم کشتی گیری که در مرحله نهایی رقابتهای انتخابی حضور نداشته هیچ شانسی برای ملی پوش شدن در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان نخواهد داشت ودرمورد وضعیت صادق گودرزی و رضا یزدانی که از حضور در این فرآیند امتناع کردند یک بار تصمیم گیری شده اما یزدانی بار دیگر درخواست داشته تا در رقابت انتخابی شرکت کند که موضوع را بررسی خواهیم کرد و در نهایت با نظر شورای فنی بهترین تصمیم گرفته خواهد شد.

مربی تیم ملی کشتی ازاد کشورمان خاطرنشان کرد: تا شروع مسابقات جهانی 2013 بوداپست سه مرحله اردو برای آزادکان را در نظر گرفته ایم ،در این مرحله اردو که تا 18 مردادماه ادامه خواهد داشت بیشتر روی آمادگی عمومی بچه ها کار خواهیم و در اردوهای بعدی تمرینات تخصصی تررادر دستور کار قرار خواهیم داد.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال 2013 روزهای 24 تا 31 شهریور ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار