سرمربی تیم امیدهای پرسپولیس گفت: فردا بنابه دعوت آقای کفاشیان برای پیگیری پیشنهادی که برای جلوگیری از نسل‌کشی فوتبالی ارایه شده بود، با ایشان در فدراسیون فوتبال جلسه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مجید نائینی افزود: حدود یک ماه قبل پیشنهادی را در صحبت‌هایی که با آقای کفاشیان داشتم ارائه کردم. در اردوی شمال کشور که بودیم آقای کفاشیان لطف کردند، تماس گرفتند و گفتند پس از مطالعه طرح، آنرا جالب توجه دیده‌اند و قرار شد نشستی در این ارتباط انجام شود. این مساله نشان می‌دهد که ایشان تا چه حد علاقمند به کارهای پایه‌ای و آینده‌ساز در فوتبال است که باعث امیدواری می‌شود.

وی در توضیح دلایل ارائه طرح خود اینگونه ادامه می‌دهد: الان قانون این است که 16 تیم لیگ برتری می‌توانند پنج بازیکن امید را در فهرست خود قرار بدهند. اگر باشگاه‌ها تمام این سهمیه را استفاده کنند که نمی‌کنند فقط 80 بازیکن از رده سنی امید شانس حضور دارند. به این ترتیب در همین 16 باشگاه، 352 بازیکن رده سنی امید دیگر، در همان ابتدای فصل نابود شده و از دور خارج می‌شوند و شانسی ندارند. این یک نسل‌کشی فوتبالی است. از سوی دیگر بازیکنان امیدی که در فهرست بزرگسالان قرار می‌گیرند بعضا شانس بازی ندارند و رفته رفته انگیزه خود را از دست می‌دهند، حال آنکه اگر از همان جایگاه خود مطمئن نباشند و رقابت وجود داشته باشد به تلاش خود ادامه می‌دهند. برای 352 بازیکن دیگر هم، همه چیز رفع تکلیفی نمی‌شود. الان بازیکن امید باید با چه امیدی بازی کند؟ اگر قرار است این تعداد بازیکن از دست برود، چرا به باشگاه‌ها الزام می‌کنیم که تیم‌های پایه داشته باشند؟

سرمربی تیم امیدهای پرسپولیس تصریح کرد: من برای ارائه این طرح فوتبال‌های آلمان، فرانسه و ایتالیا را بررسی کردم. در آنجا اینطور است که مربی تیم اصلی برای هر هفته می‌تواند چند بازیکن جدید را از رده‌های پایه خود به تیم اصلی ببرد. ممکن است در مقاطع مختلف نیازها تغییر کند. مثلا دو مدافع یک تیم مصدوم و محروم شوند ولی اگر سیستم باز و گردشی نباشد این نیاز برطرف نمی‌شود. از سوی دیگر در این سیستم باز، بازیکنان پایه و نه فقط تیم زیر 21 سال انگیزه و امید دارند که دیده شوند. اصلا ممکن است مربی تیم اصلی عوض شود و نگاهش فرق کند و بازیکنان متفاوت با آن پنج نفر اول فصل بخواهد منافع این روش بسیار زیاد است و بی‌دلیل نیست که کشورهای پیشرفته فوتبال به این فرمول رسیده‌اند. من با حدود 20 مربی فعال در رده‌های پایه هم صحبت کردم که استقبال کردند و گفتند این روش می‌تواند تحول ایجاد کند و علاقمندی و پیگیری فدراسیون و شخص آقای کفاشیان هم جای تقدیر دارد. امیدواریم بتوانیم این طرح را از همین امسال اجرایی کنیم./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار