در حاليکه طولاني‌ترين مداخله نظامي خارجي استراليا در حال به پايان رسيدن است و نخست وزير اين کشور به مبارزات انتخاباتي خود شدت مي بخشد، کوين راد نخست وزير استراليا با نيروهاي نظامي و غيرنظامي اين کشور در افغانستان ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، نخست وزير استراليا و همسر وي همراه با مايک کلي وزير تجهيزات دفاعي و ژنرال ديويد هرلي رئيس ستاد نيروهاي مسلح اين کشور روز شنبه بازديدي غيرمنتظره از پايگاه چندمليتي "ترين‌کوت"در جنوب افغانستان انجام دادند.
راد با اعضاي نيروي دفاعي استراليا و گروه بازسازي استاني تحت فرماندهي اين کشور در اين پايگاه ديدار کرد و توسط فرماندهان خارجي و استراليايي در جريان پيشرفت در عمليات نظامي در افغانستان قرار گرفت.
نخست وزير استراليا همچنين با امير محمد آخوندزاده استاندار استان اروزگان ديدار کرد.
در آخرين روز سال 2013 يعني سي و يکم ماه دسامبر، پايگاه اصلي نظاميان استراليايي در افغانستان براي هميشه بسته خواهد شد و حدود يک هزار نظامي استراليايي به کشور خود باز خواهند گشت.
به گفته سخنگوي ارتش استراليا، حدود 300 نظامي اين کشور براي کمک به آموزش، تمرينات و همکاري غيرنظامي در کابل و قندهار، در افغانستان خواهند ماند.
ادامه ايفاي نقش نيروهاي ويژه استراليايي در افغانستان محتمل است ولي جزئيات آن هنوز معلوم نيست.
نخست وزير استراليا از کمک کشور خود در زمينه جلوگيري از تبديل مجدد افغانستان به پناهگاه امني براي تروريست‌هاي بين المللي از طريق ظرفيت‌سازي براي نيروهاي امنيتي افغانستان، تمجيد کرد.
40 نظامي استراليايي از زمان اعزام به افغانستان بيش از يک دهه پيش در حمايت از مبارزه با تروريسم جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا، کشته شده‌اند.
نظاميان استراليايي، نيروهاي امنيتي افغانستان را براي تامين امنيت يکي از ناآرام‌ترين استان‌هاي منطقه، آموزش داده‌اند.
سفر نخست وزير استراليا در شرايطي انجام مي شود که اين کشور آماده مي شود تا پايان امسال مسئوليت کامل امنيت استان اروزگان را به نيروهاي امنيتي افغانستان تحويل دهد.
نظاميان خارجي براساس توافق با دولت افغانستان تا پايان سال 2014 از اين کشور خارج خواهند شد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار