مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از چاپ کتاب «ساختار بازار سرمایه در اسلام و بررسی تحولات آن در ایران» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب «ساختار بازار سرمایه در اسلام و بررسی تحولات آن در ایران» اظهار داشت: اصل این کتاب پژوهشی در قلمرو بازارهای مالی اسلامی است و هدف اصلی نویسنده ارائه دیدگاه جامعی درباره بازار سرمایه بر اساس موازین اسلامی خواهد بود.

وی با بیان این‌که کتاب «ساختار بازار سرمایه در اسلام و بررسی تحولات آن در ایران» از 20 فصل تشکیل شده است، گفت: ساختار نظام سرمایه در اقتصاد متعارف، بازارهای اقتصادی، ابزارهای بازار سرمایه، ساختار بازار مالی و نهادهای آن، مقایسه بازار فرآوری و واگذاری پول در اقتصاد متعارف، بازار بورس، ساز و کار تنظیم و نظارت در بازار سرمایه از جمله فصل‌های این کتاب است.

وی با بیان این‌که هر نظام مالی به لحاظ ساختاری دارای سه رکن نهادها، ابزارها و قواعد و قوانین است، گفت: برای یافتن راه جلب بنیادین برای مشکلات نظام مالی کشور ناگزیر باید ارکان نظام سرمایه را بر اساس آموزه‌های اسلامی بررسی کرد.

کتاب «ساختار بازار سرمایه در اسلام و بررسی تحولات آن در ایران» توسط حجت‌الاسلام محمود عیسوی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در 606 صفحه تالیف شده که با قیمت 18 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.