يك منبع آگاه در مورد تاسیس دانشگاهی از سوی احمدی‌نژاد با بیان اینکه این مسئله منع قانونی ندارد، گفت: با توجه به برگزاري آخرين جلسه رئيس دولت دهم به عنوان رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسلما بررسي ساير موارد تأسيس دانشگاه احمدي‌نژاد در جلسه‌اي به عهده رئيس‌جمهور دولت يازدهم خواهد بود.

با توجه به اعلام خبری مبنی بر تأسيس دانشگاهي از سوي احمدي‌نژاد در برخی رسانه‌ها و ايجاد سؤالاتي در اين رابطه خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفتگويي را با يك منبع آگاه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي انجام داده كه متن این گفتگو در ذیل آمده است.

این منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به قانون شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه تأسيس دانشگاه اظهار داشت: با توجه به مسئوليت شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بحث کلان علم و فرهنگ کشور تائيد مجوز تأسيس دانشگاه‌ها و يا شعبات آن‌ها در تهران بر عهده اين شورا بوده و مجوز تأسيس اینگونه مراکز علمی را در شهرهاي ديگر در حوزه اختيارات شوراي گسترش وزارت علوم قرار داده است.

وي با تأكيد بر اينكه اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اصل احداث دانشگاه درخواستي از سوی محمود احمدي‌نژاد موافقت كرده‌اند، افزود: بحث تعيين دانشگاهی با عنوان خاص و يا غيرانتقاعي بودن اين دانشگاه از سوي احمدي‌نژاد هنوز مشخص نشده و ضوابط شوراي عالي انقلاب فرهنگي از نظر خاص و يا غير انتفاعي بودن دانشگاه‌ها با يكديگر تفاوت دارد.

اين منبع آگاه از برگزاري آخرين جلسه رئيس دولت دهم به عنوان رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و خاطرنشان كرد: مسلما بررسي ساير موارد تأسيس دانشگاه از سوی احمدي نژاد در جلسه‌اي به عهده رئيس‌جمهور دولت يازدهم خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، تأسیس ، تأیید ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار