کارشناسان نظامی پیش‌بینی کردند که با توجه به اوضاع نابسامان امنیتی در مصر، احتمالا وضعیت فوق‌العاده اعلام خواهد شد و این در حالی است که جبهه نجات ملی و جنبش تمرد با اقدام ارتش برای اجرای قانون وضعیت فوق‌العاده در شرایط فعلی مخالف هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المصریون، در همین رابطه سرلشگر "یسری قندیل" کارشناس نظامی پیش‌بینی کرد که طی روزهای آینده با توجه به اوضاع بی‌ثبات امنیتی در کشور و نیز اقدام ملت برای اعطای اختیارات به السیسی برای مقابله با تروریسم، وضعیت فوق‌العاده اعلام خواهد شد.
وی افزود که در صورت استمرار عملیات‌های تروریستی، مصر با هرج و مرج زیادی در سینا از سوی شورشیان و القاعده مواجه خواهد شد.
از سوی دیگر "محمد سامی" عضو جبهه نجات ملی اعلام کرد که ما با اعلام وضعیت فوق‌العاده و استفاده از تدابیر استثنائی و منع آمد و شد به منظور حل بحران کشور مخالف هستیم زیرا اجرای این اقدامات در این شرایط صلاح نیست.
"محمد هیکل" عضو موسس جریان تمرد نیز تاکید کرد که اجرای وضعیت فوق‌العاده، راه‌حل بحران نیست و باید عاقلانه با این وضعیت برخورد کرد و به یک راه‌حل میانه قانونی برای مقابله با خشونت دست یافت.
وی اشاره کرد که نیروهای مسلح باید به دنبال راه‌حلی بهتر از تحمیل وضعیت فوق‌العاده و منع آمد و شد و تدابیر استثنایی باشند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار