مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه برای 67 متخلف محیط زیست تشکیل پرونده شده است، گفت: هم‌اکنون هفت پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رسول علی اشرفی‌پور درباره گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در مورد صید غیر مجاز آبزیان شاهد 21 مورد تخلف بودیم و درباره صید غیر مجاز پرندگان طی این مدت تخلفی صورت نگرفته است.
 
مدیر کل اداره محیط زیست استان افزود: در همین بازه زمانی 6 مورد شکار غیر مجاز پستانداران از قبیل کل، بز، قوچ و میش را شاهد بودیم.
 
وی درباره زنده‌گیری پرندگان و پستانداران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مورد زنده‌گیری پرندگان و پستانداران به ترتیب 27 و هفت مورد تخلف صورت گرفته است.
 
وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری پنج مورد تخلف شروع به شکار و صید به ثبت رسیده است، ادامه داد: 17 مورد تخلف نیز طی همین بازه زمانی مربوط به نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده می‌شود.
 
اشرفی‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال 92 تا پایان خردادماه حتی یک مورد سلاح غیرمجاز کشف نشده است، ابراز داشت: این در حالی است که 5 قبضه سلاح مجاز در مناطق تحت حفاظت کشف و ضبط شده است.
 
مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران یادآور شد: طی این مدت یک قبضه سلاح جنگی(کلاشینکفت)کشف و ضبط شده است.
 
وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه 37 تیر فشنگ، 11عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شده است، ادامه داد:‌ طی این مدت38 مورد تخلف در رابطه با آلودگی محیط زیست و تخریب در یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است.
 
اشرفی‌پور با اشاره به بروز 5 مورد تخلف تعلیف غیرمجاز دام، ابراز داشت: طی این مدت شاهد یک مورد تخلف آتش‌سوزی و همچنین پنج مورد تصرفات عدوانی اراضی بودیم.
 
اشرفی‌پور با بیان اینکه میزان ضرر و زیان متعلقه ناشی از تخلفات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه برابر 14 میلیون و 59 هزار و 480 تومان بوده است، گفت: میزان ضرر و زیان وصولی از این محل برابر هفت میلیون و 259 هزار و 480 تومان بوده است.
 
مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تعداد کل متخلفین از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه برابر 67 نفر است، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی 63 تخلف در این حوزه صورت گرفته و به ثبت رسیده است.
 
اشرفی‌پور در مورد وضعیت پرونده‌ متخلفان، خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون 7 پرونده مختومه و 34 پرونده در جریان و 22 پرونده برائت شده است. /
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار