شهردار منطقه 10 از صدور 415 پروانه ساخت در بافت های فرسوده در 4 ماهه اول سال جاری خبر داد.

فرامرز عظیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بر اساس سیاست های اخیر مدیریت شهری مبنی بر اصلاح بافت های فرسوده و ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان با توجه به امتیازات پیش بینی شده در جهت احیاء بافت فرسوده در سطح منطقه گام های اساسی برداشته شده است.

وی در تشریح عملکرد منطقه برای نوسازی بافت های فرسوده گفت: در 4 ماهه اول سال جاری تعداد 415 پروانه در بافت های فرسوده منطقه صادر شده که بیش از 71 درصد مجموع ساخت و سازها را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: با ارائه تسهیلات ویژه به مالکان بافت های فرسوده این امکان فراهم آمده تا اقشار مختلف نسبت به نوسازی ملک خود اقدام کنند به طوری که از ابتدای سال 92 تاکنون بالغ بر مبلغ 63 میلیارد ریال تخفیف برای شهروندان جهت نوسازی بناها اعمال شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین نوسازی بافت های فرسوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته شتاب بیشتری گرفته و از رشد خوبی برخوردار بوده است.

عظیمی به آمار گواهی و مجوزهای صادر از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه تعداد 98 گواهی به متراژ 214 هزار 528 صادر شده است و تعداد پروانه های صادره تجمیعی نیز به 220 پروانه رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تحول در بهسازی بافت های فرسوده با مشارکت مردم و برنامه ریزی مناسب از شاخص های مهمی است که می تواند در توسعه اجتماعی و اقتصادی و پیشبرد امور موثر واقع شود و در همین راستا شهروندان ساکن در بافت های فرسوده می توانند با مراجعه به معاونت شهر سازی و یا دفاتر نوسازی نسبت به ساخت و ساز ملک های فرسوده خود اقدام نمایند.
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، شهرداری ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.