سيره و شخصيت پيامبر اکرم(ص) در برنامه "اشاره" روز سه شنبه 8 مردادماه در شبکه رادیویی قرآن معرفی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, در طول تاریخ اسلام، قرآن کریم همواره در کانون توجه دانشوران مسلمان قرار داشته و تاکنون صدها تفسیر برای آن به نگارش درآمده است که از ذخایر ارزشمند علمی و فرهنگی جهان اسلام محسوب می شوند, یکی از این آثار، کتاب "مأخذشناسی رسول اعظم (ص) در تفاسیر قرآن" است که روز سه شنبه 8 مردادماه این اثر برای شنوندگلان برنامه "اشاره" معرفی می شود.

در این اثر پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف قرآن زوایای گوناگون زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) را در بیست دوره از تفاسیر شیعه و سنی بررسی کرده اند.

اطلاعات کتاب "مأخذشناسی رسول اعظم (ص) در تفاسیر قرآن"، با استفاده از سرعنوان موضوعی و موضوعات فرعی رده بندی شده است و در تنظیم آن از روش موضوعی استفاده شده است.
اين مجموعه در پنج فصل اصلي زندگي‌نامه، بعثت و رسالت، حکومت و ولايت، شخصيت و اخلاق و عبادات تدوين شده است.

عنوان کلي هر فصل، به موضوعات فرعي بسياري تقسيم مي‌شود که دست‌يابي به اين موضوعات هم از طريق فهرست موضوعي و هم الفبايي امکان‌پذير است و نحوه ارجاع به تفاسير هم بدين‌گونه است که ذيل هر موضوع فرعي، نام تفسير به همراه شماره جلد و صفحه آن و همچنين نام سوره و آيه تفسير شده ذکر گرديده است.

از جمله عناوین فصول  کتاب  "مأخذشناسی رسول اعظم (ص) در تفاسیر قرآن"  می توان  به "زندگی رسول اعظم (ص)"؛  "حکومت و ولایت آن حضرت" و "شخصیت و اخلاق"ایشان اشاره کرد.

کتاب "مأخذشناسی رسول اعظم (ص) در تفاسیر قرآن"  به همت محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در اسفند 1386 در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

برنامه "اشاره" کاری از گروه مناسبت های ویژه است که هرروز ساعت8:30 به همت فاطمه گنجی  به  معرفی کتاب هایی در حوزه آموزه های قرآنی  می پردازد./ص
برچسب ها: قرآن ، برنامه ، رادیو ، شخصیت ، سیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار