خبرگزاري دولتي مصر (منا) گزارش داد دست‌کم يک نفر روز يکشنبه در درگيري‌هاي بين هواداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور و ساکنان استان‌هاي غربيه و پورت سعيد کشته شد و 15 تن ديگر نيز زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، يک عضو 30 ساله اخوان المسلمين در درگيري‌ها در گورستاني در شهر کفر الزيات در غربيه واقع در شمال قاهره به ضرب چاقو زماني کشته شد که گروه وي از حضور برخي از ساکنان محلي در مراسم تشييع پيکر يکي از قربانيان درگيريهاي ديشب در قاهره ممانعت کرد.
از سوي ديگر، 15 نفر در استان ساحلي پورت سعيد واقع در شمال شرقي قاهره پس از آن زخمي شدند که گروهي از حاميان مرسي بي هدف به سوي برخي از مخالفان در اطراف مسجد التوحيد تيراندازي کردند.
منا به نقل از يکي از مقامات وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: همه جراحات ناشي از اصابت گلوله است و يکي از 15 قرباني به علت اصابت گلوله به سينه‌اش به شدت زخمي شده است.
از زمان برگزاري مراسم تشييع پيکر يکي از ساکنان پورت سعيد که در درگيريهاي اخير در قاهره در ارتباط با برکناري مرسي کشته شد، پورت سعيد صحنه آشوب و ناآرامي بوده است.
 براساس گزارش‌هاي رسمي، در دو روز گذشته، 81 نفر در درگيري‌هاي مشابه در قاهره، اسکندريه، فيوم و ديگر استان‌هاي مصر کشته و حدود 800 تن ديگر نيز زخمي شده‌اند.







برچسب ها: بین الملل ، مصر ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار