رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه آنچه در روز قیامت به فریاد انسان خواهد رسید ایمان و اعتقاد به ولایت است گفت: اگر این دو را حفظ نکرده باشیم انتظار شفاعت هم نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مصباح‌یزدی شنبه شب در هفدهمین جلسه درس اخلاق رمضان خود در حسینیه امام خمینی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم اظهار داشت: کسانی که باتقوا باشند و گناهان را تا حد ممکن ترک کنند جزو شیعیان هستند و اگر چنین باشند آنگاه پس از اهل بیت(ع) بیشترین بلاها را باید تحمل کنند.

وی افزود: روایاتی مبنی بر بیشتر بودن صبر شیعیان نسبت به امامان معصوم(ع) وجود دارد که در تفسیر آنها می‌توان دو دلیل آورد؛ نخست اینکه چون اهل بیت(ع) میزان ثوابی که خداوند برایشان در نظر گرفته را می‌دانند صبرشان هم راحت‌تر خواهد بود و دیگر اینکه به دلیل نزول ناگهانی بلاها و نبود آمادگی کامل در مقابل مصائب در شیعیان، صبر و تحمل آنها هم دشوارتر خواهد بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه به یقین صبر امامان معصوم(ع) از صبر پیروانشان برتر و بالاتر است گفت: تنها نمی‌توان سخت‌تر بودن اعمال را ملاک برتری دانست زیرا این امر معیار ضعیفی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اموری که شیعیان باید نسبت به آن همت مضاعف داشته باشند ایجاد و تداوم ارتباط با اهل بیت(ع) است؛ عواملی چون دنیاطلبی و هواپرستی این ارتباط معنوی را از بین برده و حتی ممکن است به ایرادگیری از کار آنها وادارد./س

برچسب ها: قم ، انتظار ، شفاعت ، ایمان ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.