معاون اول رييس جمهور از همه کساني که در بازسازي مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي نقش داشته‌اند تشکر و قدرداني کرد و گفت: تنها با تلاش شبانه‌روزي شما عزيزان و لطف الهي بود که عمده خسارات به بار آمده ظرف مدت سه ماه جبران شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدرضا رحيمي در جريان سفر به استان آذربايجان شرقي، در نشست شوراي اداري که در محل استانداري برگزاري شد، از مهندس تابش رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي به عنوان مظهر ساخت و ساز نام برد و افزود: آقاي تابش تمام کشور را براي عمليات بازسازي بسيج کرد و امکانات لازم را از نقاط دور دست به اين منطقه آورد.

معاون اول رييس جمهور همچنين با قدرداني از حمايت‌ها و تلاش هاي بي شائبه وزير راه و شهرسازي در جريان بازسازي مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها، نهادها و گروه‌هاي مردمي نقش موثري در بازسازي و جبران خسارات داشتند و رکوردي بي‌سابقه را در عمليات ساخت و ساز و بازسازي مناطق زلزله‌زده به ثبت رساندند.

رحيمي در ادامه با اشاره برنامه‌هاي انجام شده در سفر يک‌روزه خود به استان آذربايجان شرقي، تصريح کرد: يکي از اتفاقات مبارک و مهم که امروز در اين استان رقم خورد، آغاز عمليات اجرايي انتقال آب ارس به درياچه اروميه بود که گامي موثر در تامين آب شرب، کشاورزي و صنعت در مسير عبور اين طرح انتقال خواهد بود و زمينه‌هاي رونق اقتصادي را فراهم خواهد کرد.

وي با بيان اين که اين کار بايد در گذشته انجام مي‌شد، بر لزوم تسريع در روند اجراي اين طرح تاکيد کرد و گفت: انتقال آب ارس به درياچه اروميه يکي از آرزوهاي ديرينه بوده که اميدواريم با پيگيري مستمر مردم، مسئولين استان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هرچه زودتر نتايج مطلوب حاصل شود.

در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از برخي فعالان بازسازي زلزله آذربايجان شرقي با اهدای لوح سپاس قدرداني شد./س

 

برچسب ها: مناطق ، زلزله ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.