شرکت خدمات فنی رنا به عنوان تنها ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی سایپا دیزل توانست با کسب امتیاز شاخص 66.8 در سال 91 برای "یازدهمین بار" رتبه نخست را در جمع 20 شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عسگریان مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش سایپا دیزل امروز در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 53 نمایندگی خدمات پس از فروش تحت پوشش این شرکت فعالیت کرده و طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، جاده‌های اصلی کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی ادامه داد:در سال 1391 ، 20 شرکت خدماتی مورد ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد قرارگرفتند که نسبت به سال 1390 ، 30 درصد افزایش نشان می دهد. این در حالیست که این شاخص در خودروهای سواری  رشدی منفی داشته است.

عسگریان، توسعه خدمات پس از فروش با هدف افزایش وفاداری مشتریان به محصولات سایپا دیزل را مهمترین هدف شرکت رنا در سال جاری دانست و تاکید کرد:‌ ارتقاء کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سهم بازار قطعات و خدمات از دیگر اهداف شرکت رنا به منظور حفظ جایگاه ممتاز خود است.

مدیرعامل شرکت رنا همچنین از چشم انداز مدیریتی این شرکت در رسیدن به جایگاه برترین شرکت خدمات پس از فروش خودروهای تجاری در منطقه خبر داد.

عسگریان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تأمین قطعات کامیون های ولوو در شرایط فعلی ابراز داشت: با برنامه  ریزی صورت گرفته و توزیع هدفمند اینگونه قطعات در سطح کشور خوشبختانه تاکنون مشکلی در این خصوص گزارش نشده است.

وی در ادامه به اصلاح فرآیند امداد رسانی جاده ای  به خودروهای سنگین در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی نمایندگی های شرکت خدمات فنی رنا در سال گذشته به خدمات امداد رسانی تجهیز شده و با الگو برداری از شرکتهای اروپایی رنو و ولوو قصد داریم متوسط زمان امداد را در جاده های کشور به استانداردهای جهانی برسانیم.

وی افزود: متوسط خواب خودرو در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش رنا، 2.8 روز بوده است البته هیچ خودرویی نیز بیش از یک هفته در نمایندگی‌ها متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش سایپا دیزل تصریح کرد: نرخ بازگشت خودروها به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش به شاخص 1.5 کاهش یافته است. در این زمینه کامیون البرز (دانگ فنگ) با توجه به تعداد آن، بیشترین مراجعه را به نمایندگی‌ها داشته است.

عسگریان گفت: به طور کلی داخلی سازی قطعات سنگین به دلیل پایین بودن تیراژ مصرف آن‌ها مقرون به صرفه نیست به همین دلیل بیشتر قطعات وارداتی بوده و از طریق شریک خارجی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: البته تحریم مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اما راهکارهای دور زدن آن نیز پیدا می‌شود به عنوان مثال با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منابع آن را صرف واردات قطعات مورد نیاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سایپادیزل ، خدمات ، قطعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار