خوزستان در ماه مبارک رمضان اينگونه به پيشواز شب‌احيا ميرود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، با توجه به شب احيا در ماه مبارک رمضان استان خوزستان اينگونه به سمت شب‌هاي قدر مي‌رود.


در روزهاى نوزدهم، بيستم و بيست و يكم ماه مبارك رمضان و شبهاى نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم مسلمانان و دوستداران مولاى متقيان در ماتم و حزن فرو مى‏روند و همه جا يكپارچه سياه پوش است.

كسب و كار و بازار يكسره تعطيل و تعزيه و عزادارى و سينه‏زنى و نوحه خوانى در همه جا برپاست.
اين ايام با شبهاى قدر مصادف است و شيعيان شب هنگام تا سحر به دعا و نيايش پروردگار مشغول مى‏باشند و در تمام مساجد و تكايا در سوگ امام نوحه خوانى و سينه‏زنى برپاست.

بعضى‏ها شب بيست و هفتم را كه شب هفتم رحلت امام على عليه‏السلام است نيز احياء مى‏گيرند.

بعضى در خانه و بسيارى در مساجد اعمال و مراسم احياء را به جا مى‏آورند.
همچنين برخى سراسر شب را بيدار مى‏مانند و بعضى پاسى از شب را به خواندن دعا و نيايش پروردگار اختصاص مى‏دهند.


در اين شبها پس از صرف افطار و كمى استراحت آنهايى كه قصد شب زنده‏دارى و راز و نياز با خداوند دارند براى احيا به مسجد مى‏روند و هر كسى جاى مناسبى را انتخاب و جانماز را پهن مى‏كند.

خواندن قرآن شبهاى احيا منحصر به سوره‏هاى خاصى نيست و هر سوره‏اى را كه مايل باشند مى‏توانند بخوانند ولى خواندن سوره‏هاى قدر، دخان، روم و عنكبوت از شأن و منزلت خاصى برخوردار است.

آخرين عمل در شبهاى احياء قرآن به سر گذاشتن است كه با تشريفات خاصى برگزار مى‏شود. پيشنماز براى شروع مراسم قرآن به سر گذاشتن در محراب مى‏ايستد و دستور مى‏دهد چراغها را خاموش كنند و از حاضران مى‏خواهد در حالى كه از گناهان خود استغفار مى‏كنند قرآن‏ها را بر سر بگيرند./ز
برچسب ها: خوزستان ، شب احیا ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.