بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی، چهارمین دوره کتاب سال قرآنی دانشجویان و دومین دوره انتخابات کتاب الکترونیک دانشجویی، همزمان با هفته کتاب درآبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، هدف از این جشنواره که هر ساله در هفته کتاب جمهوری اسلامی برپا می‌شود ايجاد نشاط علمي در مراكز علمي و دانشگاهي كشور، جلب همكاري و حمايت ناشران حوزه دانشگاهي به منظور چاپ آثار دانشجويي، تقويت بنيه علمي دانشجويان با ارایه آثار مكتوب و حمايت از دانشجويان نوقلم براي توليد انديشه‌هاي جديد است . 


شرایط شرکت در کتاب سال دانشجویی 
بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود. در بخش اصلی دانشجویان کلیه رشته‌ها‌ی زیر می‌توانند شرکت کنند. 
گروه علوم پايه: فيزيك، شيمي، زيست شناسي، زمين شناسي، رياضي و... .
گروه علوم كشاورزي و منابع طبيعي: زراعت، صنايع چوب، باغباني و دامپروري و... . 
گروه هنر و معماري: معماري، نقاشي، موسيقي، عكاسي و .... 
گروه فني و مهندسي: كامپيوتر، الكترونيك، عمران، مكانيك، صنايع و... 
گروه علوم پزشكي و دامپزشكي: پزشكي، دندانپزشكي، دامپزشكي، پرستاري، مامايي و ... . 
گروه علوم انساني: دين و فلسفه، زبان و ادبيات، روان شناسي، حقوق و علوم سياسي، تاريخ، مديريت و اقتصاد، علوم اجتماعي، تربيت بدني. 

دربخش ویژه نیز آثار منتشر شده با موضوعات زیر داوری خواهند شد.
میان رشته‌ای قرآن و علوم، شامل محورهایی چون، قرآن و حقوق، قرآن و طب، قرآن و روانشناسی، قرآن و سایر علوم. 
حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی (به مناسبت نامگذاری سال 1392 از سوی مقام معظم رهبری). 
اشتغال و کارآفرینی. 
گردشگری شامل محورهای اقتصاد گردشگری و توسعه پایدار، بازاریابی و تبلیغات گردشگری، با تأکید بر بازارهای هدف، مدیریت خدمات و تسهیلات گردشگری، ارتقا کیفیت خدمات گردشگری، شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری.

شرایط مربوط به آثار 
کلیه آثار منتشر شده باید دارای مشخصات عمومی کتاب باشند و دو جلد از آن‌ها که درسال‌های 91 یا 92 انتشار یافته است به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

همچنین مجوز ارشاد و هولوگرام مربوطه برای کتاب‌های الکترونیک ضروری است و کتاب‌های قرآنی نیز باید از سال 89 به بعد منتشر شده باشند. در بخش ترجمه کتاب، مترجم باید کپی متن اصلی اثر را نیز به دبیرخانه ارسال کند. 

شرایط پدیدآورندگان آثار 
پدیدآورندگانی می‌توانند در جشنواره کتاب سال دانشجویی شرکت کنند که کتاب آنان همزمان با دوره تحصیل تالیف شده باشد. همچنین ناشران می‌توانند مستقیما آثار دانشجویی را به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی ارسال کنند و از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید. در این جشنواره از جوان‌ترین مولفان و مترجمان نیز قدردانی می‌شود. 

نحوه ثبت نام و ارسال آثار 
کلیه آثار باید تا پایان شهریورماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.isba.ir انجام می‌شود. ارسال دو جلد از اصل اثر به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به دبیرخانه جشنواره ضروری است .

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران،‌ خيابان انقلاب، خيابان فخر رازي، خيابان شهداي ژاندارمري، پلاك72، صندوق پستی:1163-13145 سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي مراجعه و یا با شماره تلفن 66952727 تماس حاصل کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار