عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با بیان اینکه 70 درصد از آب دریاچه ارومیه خشک شده است گفت: در صورتی که این دریاچه خشک شود و نمک آن جابجا شود آذربایجان به کویر تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی عیسی‌زاده نماینده شاهین‌دژ و میاندوآب در جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌طی اخطار قانون اساسی گفت: از سال 1391 در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه از وزیر نیرو سوال پرسیدم که پاسخ این پرسش را به نوزدهم خرداد سال جاری موکول کردند.  
 
وی اظهار داشت: موعد مقرر برای پیگیری سوالم اقدام کردم اما به جای وزیر نیرو رئیس کمیسیون کشاورزی جوابی داد که سربسته عرض می‌کنم و خودتان می‌دانید آقای رئیس.
 
عیسی‌زاده افزود: ما نمایندگان که خودمان اینگونه هستیم چه تذکری به رئیس‌جمهور و وزرا بدهیم.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: نزدیک به یک سال است تذکر می‌دهم و از آب رودخانه زرینه‌رود فقط 120 میلیون مترمکعب به محیط زیست تعلق گرفته و طبق قانون نباید به آب‌های محیط زیست دست بزنند، آیا این عدالت است؟
 
وی در ادامه تصریح کرد: دریاچه ارومیه خشک می‌شود و در صورتی که نمک این دریاچه بلند شود آذربایجان خشک خواهد شد و در حال حاضر 70 درصد آب این دریاچه خشک شده است.
 
در پایان سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد اظهار داشت: این پیشنهاد را به صورت مکتوب ارائه دهید تا پیگیری کنیم چرا که دغدغه همکاران ما در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: عیسی ، نماینده ، شاهین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار