مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه افت و خيز شاخص ها امري طبيعي و در مسير تعادل بخشي به بازار است، گفت: روند کنوني بازار کاملاً منطقي است و اصلاح در کليت بازار و شاخص تا نقطه تعادل ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا)، محمودرضا خواجه نصيري گفت: بعد از روزهاي پرشتاب در بازار، کاهش قيمت و پايين آمدن شاخص، امري طبيعي است.

وي افزود: روند کاهشي بازار در مقايسه با رشد شاخص در هفته‌هاي اخير قابل توجه نيست به همين دليل، طبيعي و منطقي ارزيابي مي شود.

مدير نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس درباره عوامل اثرگذار در کاهش شاخص در چند روز اخير اظهار داشت: در هفته هاي اخير افزايش شاخص به بهبود انتظارات در سرمايه گذاران و ورود نقدينگي به صورت گسترده منجر شد که هر دو عامل همديگر را متأثر مي کردند اما روندهاي مثبت پي در پي براي ايجاد کارکرد بيشتر براي مدتي کاهش پيدا مي‌کند تا فضاي رفتارهاي هيجاني را به فضاي واقع‌بيني تغيير دهد.

وي با بيان اينکه فضاي فعلي بازار حرکت در مسير تعادل است، گفت: پايان سه ماهه ترافيک مجامع و منتشر شدن اطلاعات صورت مالي سه ماهه شرکت ها در تير ماه ، سهامداران را به سمت احتياط و کاهش ريسک سوق مي دهد.

مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس خاطرنشان کرد: بعد از مجامع و بازگشايي نمادها باز هم شاهد تحرک بازار خواهيم بود و بازار در ادامه منتظر اثار برنامه‌هاي عملي دولت جديد مي‌نشيند و تحليلگران تحليل هاي جديد ارائه مي کنند.

خواجه نصيري به سرمايه گذاران توصيه کرد: سهامداران در تحليل‌هايشان واقع‌نگر باشند و هيجان‌زده و با خوش‌بيني غيرمنطقي اقدام به خريد و فروش نکنند و اطلاعات دقيق را پايه و ملاک معاملات قرار بدهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، سهام ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار