"آنجلينا اينهورست" نماينده اتحاديه اروپا در بيروت در مصاحبه اخير خود با روزنامه لبناني "السفير" پس از مواجهه با انتقادات شديد مطرح شده از اتحاديه اروپا به دليل اقدام اخير خصمانه اش رد قبال جنبش حزب الله لبنان از مواضع پيشين آن اتحاديه تا حدودي عقب نشيني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، نماينده اتحاديه اروپا در اين باره افزود "اقدام اخير اتحاديه اروپا عليه شاخه نظامي حزب الله نبايستي بعنوان توجيه تجاوزات نظامي رژيم صهيونيستي عليه اهداف موجود در خاک لبنان از سوي کشورهاي اروپايي قلمداد شود. ما هرگونه اقدام تجاوزکارانه رژيم صهيونيستي عليه لبنان را محکوم مي کنيم."



وي در ادامه مصاحبه خود اظهار داشت که تصميم اخير اتحاديه اروپا عليه جنبش حزب الله لبنان مانعي براي سفر مقامات آن جنبش به اروپا ايجاد نخواهد کرد و در اين باره افزود "اين تصميم لغو صدور رواديد براي اعضاي و رهبران حزب الله لبنان را شامل نمي شود. ما مي دانيم که آنان بخشي از دولت کنوني لبنان را تشکيل مي دهند که نمي توان ديدار مقامات اروپايي با آنها را لغو کرد. بايستي تاکيد کنم که اقدام اخير اتحاديه اروپا عليه جمعيت شيعه لبنان نبوده و با اين هدف انجام نشده است."

اين مقام اتحاديه اروپا در ادامه خاطر نشان ساخت که جنبش حزب الله لبنان از زمان صدور قانون خصمانه اخير عليه آن جنبش فرصت دارد تا شش ماه بعد از آن درخواست تجديدنظر در اين تصميم را به دادگاه اتحاديه اروپا ارجاع دهد. وي در پايان ابراز اميدواري کرد که جنبش حزب الله لبنان از اين به بعد نيز با اتحاديه اروپا همکاري نمايد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار