معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه 18 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان خبر داد.

 


ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،محمد فروهر گفت: در 10 شرکت تعاونی فرش دستباف استان سمنان 12 هزار و 285 نفر عضو هستند که میزان تولید سالیانه 18 هزار مترمربع فرش دستباف تولید دارند.

وی شمار بافندگان فعال این استان را شش هزار و 600 نفر و تعداد کل افراد بیمه شده را دو هزار و 228 نفر بیان کرد و گفت: برای چهار هزار و 236 نفر کارت شناسایی صادر شده است.

وی افزود: دو اتحادیه های فرش و شش مجتمع های قالیبافی دراین استان نیز فعال است که در مجموع دارای ظرفیت تولید سالانه شش هزار و 200 مترمربع فرش و اشتغال زایی 112 نفر هستند.

فروهر گفت: در استان سمنان 11 کارگاه متمرکز و 10 کارگاه غیرمتمرکز دایر است و دورهای به بافی برگزار شده نیز در این استان 155دوره است که شش هزار نفر در این دوره ها شرکت و 124 هزار و 552 نفر ساعت آموزش دیدند.

وی تاکید کرد: برای توسعه و ترویج فروش فرش دستباف دو جشنواره فروش فرش دستباف برگزار شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد مجوز فعالیت مشاغل خانگی دو هزار و 560 فقره بوده است که از این میان 10 فقره مربوط به مجوز های فعالیت مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان است./س

برچسب ها: فرش ، دستباف ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.