مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور مریوان را تنها مرکز ثقل رسمی از نظر بین المللی بودن تئاتر خیابانی خواند و افزود : با توجه به جنگ زدگی این دیار اجرای یک تئاتر خیابانی آن هم به شیوه ای بین المللی رویدادی است بسیار مهم و قابل توجه که هم مسئولان و هم هنرمندان این دیار باید از آن نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نوشیر با اشاره به نقش شهرستان مریوان در هشت سال دفاع مقدس و حفظ آثار و ارزش های اسلامی ایران گفت : امروزه مریوان که یک شهر مرزی است و تا دیروز در زیر آوارهای جنگ در حال از بین رفتن بود با همت مسئولان و هنرمندان این شهرستان در حال بازیابی است و ما شاهد رشد روز افزون آن هستیم.
وی آسیب شناسی کردن تئاتر را یکی از راه های مهم بالابردن کیفیت جشنواره دانست و افزود: قبل از برگزاری جشنواره باید ما هدفمان را از برگزاری این جشنواره روشن نمائیم و باید بدانیم که اگر فقط بخواهیم اجرا داشته باشیم، کیفیت کاری را از دست خواهیم داد و این یک لطمه بر پیکر تماشاچیان و هنر هنرمندان این دیار خواهد بود.
مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور نبود خروجی پژوهشی را یکی دیگر از مشکلات تئاتر مریوان دانست و گفت : ایجاد پژوهش کاری است که مسئولان می بایستی انجام دهند اما متاسفانه بدلیل نبود بودجه این کار تا به حال انجام نشده است.
نوشیر در پایان افزود : تمام سعی و تلاش ما در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان این خواهد بود که تمامی کارهایی که به این جشنواره راه پیدا می کنند از بهترین کارهای ایران باشند و کارهای ضعیف و یا بدون مایه را به این جشنواره راه ندهیم./س    
برچسب ها: هنرمندان ، مریوان ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.