مخالف طرح سنجش پذیرش دانشجو با بیان اینکه تصویب این طرح کلاس‌های درس را به کلاس کنکور تبدیل می‌کند، گفت: مشکل کنکور فعلی که هر کس پول داشته باشد می‌تواند وارد دانشگاه شود در این طرح نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علیرضا خسروی" نماینده سمنان و مهدی‌شهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در مخالفت با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: این طرح نقاط ضعف و نقاط قوتی دارد. ارتباط بین دانش‌آموز و مدرسه یکی از نقاط قوت آن است، ولی پررونق کردن برخی بازار دانشگاه‌ها از جمله نقاط ضعف آن است.  
 
وی تصریح کرد:‌ همچنین برخی دانشگاه‌ها که رشته‌های خاص دارند پرازدحام خواهند بود و اصولا چگونگی موضوع تغییر رشته‌ها پیش‌بینی نشده است.  
 
عضو کمیسیون عمران گفت:‌ در صورتی که این طرح اجرا شود کلاس‌های درس به کلاس کنکور تبدیل می‌شود و اگر وظیفه گزینش به آموزش و پرورش محول شود دوره متوسطه، نمره‌محور خواهد بود.  
 
خسروی در ادامه اظهار داشت: یکی از مشکلات کنکور فعلی این است که هر کس پول داشته باشد از یک طریق می‌تواند یک رشته‌ دانشگاهی برای خود ایجاد کند و این مشکل در طرح فعلی نیز هست؛ یعنی هر کس پول داشته باشد می‌تواند در مکانی نسبت به اخذ نمرات بالا اقدام کند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: خسروی ، نماینده ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار