موافق طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از قانون‌گریزی و براساس تدبیر و عقل طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران قاسم جعفری نماینده بجنورد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در موافقت با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: مسابقه برای ورود به دانشگاه‌ها و تعیین رشته‌محل‌ها تنوعی دارد که باید برای عملیاتی شدن آن راه‌های مختلفی را در نظر بگیریم.  
 
وی افزود: باید یک روشی را اتخاذ کنیم که استعدادها و توانمندی‌ها درست هدایت شود.  
 
جعفری ادامه داد:‌در سال 86 طرحی تصویب شد که براساس آن قرار شد کنکور در مدت 5 سال حذف شود؛ دغدغه‌ای که دوستان در آن موقع داشتند درست بود چرا که یک معایبی داشت و یکی از آنها موسساتی بودند که کار اقتصادی انجام می‌دهند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس گفت: آیا تا به حال جایگزین منطقی و مورد پذیرش که محاسنی هم داشته باشد طراحی کرده‌ایم؟ آیا در سال 86 که مقرر شد کنکور حذف شود آرمان‌گرایی توام با واقع‌بینی بود، ظاهرا که نبود و در این طرح تاکید بر همین موضوعات است.  
 
وی تصریح کرد: اتفاقا این طرح برای جلوگیری از قانون‌گریزی بوده و اگر سال 86 مصوب شد که کنکور حذف شود که اين امر محقق نشد و  حذف یک قانون‌گریزی است و باید  جلوی آن گرفته شود.  
 
جعفری با بیان اینکه باید براساس واقعیت پیش برویم اظهار داشت: کنکور باید با روش‌های دیگری جایگزین شود لذا مکانیزم جابجایی کنکور با سابقه تحصیلی باید اطمینان خاطر داشته باشد و اگر این گونه نباشد خود می‌تواند عوارض دیگری ایجاد کند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: تست‌های کنکور اگر براساس معیارهای علمی باشد چنان هم بی‌معنا نیست و باید سعی کنیم کنکور به تدریج حذف و سوابق تحصیلی که ایجاد شده لحاظ شود.  
 
وی در پایان گفت: به خاطر تدبیر و عقل این طرح ارائه شده است.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: جعفری ، نماینده ، بجنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار