نماینده مخالف طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها گفت:‌ با تصویب این طرح به قانون‌گریزی تاکید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی نماینده سیاهکل و لاهیجان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 6 مرداد) در مخالفت با یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: این طرح تایید بر قانون‌گریزی است چرا که پس از تصویب حذف کنکور قانون جدیدی را تصویب می‌‌کنیم.  
 
وی افزود: بدون توجه به ضرورت‌هایی که موجب حذف کنکور شد و بدون توجه به سند تحول یک موضوعی را مطرح می کنیم که کنکور بماند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ما مجلسی‌ها می‌خواهیم قانون‌گریزی را با تصویب چند بند تایید کنیم، چرا می‌خواهیم کنکور بماند، چه کسی ذینفع است و چه کسانی از این موضوع نفع می‌برند.
 
ندیمی گفت: یک دانش‌آموز ممکن است سر جلسه امتحان یک تست را اشتباه کند و حیثیت علمی او بر باد رود، مي‌توانيم  یک سال دیگر اجازه دهیم کنکور اجرا شود اما نه اینکه 5 یا 10 سال دیگر تفاوت بین دهک‌های مردم نادیده گرفته شود.  
 
وی خاطرنشان کرد:‌ چرا به نام علم رفتاری می‌کنیم که در دنیا منسوخ شده است؟ آنچه به عنوان آزمون در جاهای دیگر مطرح است یک آزمون داخلی است نه آزمون متمرکز.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با هم مرور کنیم چرا مصوبه مجلس مبنی بر حذف کنکور اجرا نشد؟ چه رفتاری را در جامعه نهادینه می‌کنیم و این چه نحوه از بین بردن اقتصاد کشور است؟
 
ندیمی در پایان گفت: به قانون‌گریزی ناشی از اجرای این طرح معترض هستیم.

انتهای پیام/  

برچسب ها: ندیمی ، نماینده ، سیاهکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار