ترکیه امروز خشونت ها در مصر را که مرگ دهها تن از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع این کشور را به همراه داشته است به شدت محکوم کرد و خواستار انتقال دمکراتیک قدرت در آن کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد : ما این حوادث خشونت بار را که ابدا پذیرفتنی نیستند و نمی توان مهر تاییدی بر آنها زد، به شدت محکوم می کنیم؛ تیراندازی به تظاهرکنندگانی که برای بیان عقاید و تمایل خود به دمکراسی به خیابان ها آمده اند مسئله ای است که وجدان های آگاه نمی توانند آن را بپذیرند.
وزارت کشور مصر اعلام کرد تظاهرکنندگان طرفدار مرسی بامداد شنبه قصد داشتند یک پل را در جاده منتهی به فرودگاه قاهره مسدود کنند که نیروهای امنیتی مداخله کردند تا مانع از بسته شدن پل شوند.

یک سخنگوی این وزارت خانه اعلام کرد پلیس ابدا به تظاهرکنندگان با گلوله های واقعی تیراندازی نکرده است و دهها تن از اسلامگرایان طرفدار مرسی توسط ساکنان مناطق اطراف کشته شده اند.

 وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود افزود : «با مشاهده حوادث اخیر، بیش از پیش به اهمیت ایجاد یک حکومت دمکراتیک بر پایه خواسته های مردم و با پشتیبانی مشروعیت قانونی در مصر پی می بریم.»
برچسب ها: ترکیه ، مصر ، خشونت ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار