کاش امسال ماه رمضان این سفره ای که می خواهیم بیندازیم ، یک کم شبیه سفره ی خدا باشد. کاش همه بیایند. همه ای که نقطه ی اشتراکمان دوست داشتن خداست و زندگی کردن برای خدا...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویداد نیوز، جمعی از فعالین سایبری شبکه های اجتماعی و رسانه ای به صورت مستقل و خودجوش اقدام به برپایی مراسم افطاری تحت عنوان ضیافت " نان و پنیر " کرده اند .

این فعالان سایبری در پایگاه اینترنتی که به این امر خیر اختصاص داده اند با دعوت به شرکت اهالی رسانه در این طرح خداپسندانه اینگونه به شرح نیات و اهدافشان پرداخته اند :

سفره ی خدا که پهن شد همه را نشاند سرِ سفره. تا آخر هم همین طور است.همه هستند. همه روزی می گیرند. به نوع و جنس و دین و مذهب و هزار تا چیز دیگر هم کاری ندارد. روزی را می دهد. اصلا سفره را پهن کرد که خلائق بنشینند و روزی بگیرند. خدا سفره را که انداخت، اصلا به این فکر نکرد کی می آید؟ کی نمی آید؟ فقط به فکرِ سفره بود. درِ خانه هم که باز است. هر کس دوست دارد بیاید. اما داستان ما بنده ها خیلی موقع ها با خدایمان فرق می کند. یعنی خودمان داستان را طورِ دیگری نوشته ایم. ما اگر سفره ای بیندازیم اول به مهمان ها فکر می کنیم، این که چه کسی باید بیاید و چه کسی نباید بیاد؟ ما در سفره داری هم که صفت ِ تقرّبِ ما به خداست باید و نباید می آوریم.

کاش امسال ماه رمضان این سفره ای که می خواهیم بیندازیم ، یک کم شبیه سفره ی خدا باشد. کاش همه بیایند. همه ای که نقطه ی اشتراکمان دوست داشتن خداست و زندگی کردن برای خدا.



برگزار کنندگان این مراسم معنوی در ادامه می افزایند : این ضیافت الهی را که مدعوین و برگزار کنندگانش همه از اهالی همین فضای مجازی هستند، "سفره نان و پنیر” نامیدیم تا به همگان با صراحت و رسایی اعلام کنیم : می شود بدون حمایت و وابسته شدن به تشکل های خاص و با کمترین امکانات ، در کنار یکدیگر صمیمانه به نیکی ها و زیبایی های خداوند فکر کنیم و طریق الهی را بپیماییم. انشاء الله…

که خداوند در کتاب محکماتش اینچنین به مومنان بشارت می دهد : ” و مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند ، خلق را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع می کنند و نماز به پا می دارند و زکات می دهند و حکم خدا و رسول او را اطاعت می کنند ، آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانید ، که خدا صاحب اقتدار و درست کردار است.” (سوره توبه آیه ۷۱)

لازم به توضیح است که در مراسم "سفره نان و پنیر” دوستانی از طیف های مختلف فضای مجازی با تخصص های مختلف به طرح برنامه ها و دغدغه هایشان و همفکری و مشورت با همراهان خواهند پرداخت .

این مراسم در روز ۵ شنبه ۱۰ مرداد ماه مطابق با ۲۳ ماه مبارک رمضان در تهران برگزار خواهد شد. که مکان دقیق آن متعاقبا برای دوستانی که ثبت نام نهایی می شوند ارسال خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی به آدرس http://eftari92.ir مراجعه کنند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار