رکابزنان ايراني در بخش هاي انفرادي وتيمي همچنان در آسيا صدرنشين هستند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، در آخرين رتبه بندي اعلام شده اتحاديه بين‌الملي دوچرخه‌سواري، فدراسيون ايران به علت عملکرد مناسب در مسابقات و تورهاي برگزار شده در هفت ماه اخير ، همچنان در صدر جدول رده‌بندي برترين فدراسيون‌هاي قاره کهن قرار دارد.

در آخرين رده بندي اعلام شده اتحاديه بين‌المللي دوچرخه‌سواري که هر ماه با توجه به بررسي عملکرد و جمع بندي امتيازات رکابزنان کشورهاي عضو در مسابقات و تورهاي مختلف صورت مي‌گيرد ، فدراسيون دوچرخه‎سواري ايران با کسب 945 امتياز و اختلاف زياد نسبت به ساير کشورها به روند صدرنشيني خود در اين جدول رده بندي ادامه داد.

در اين رده بندي اعلام شده قزاقستان با 588 امتياز در جايگاه دوم قرار دارد و هنگ کنگ با 584 امتياز سوم است.

اين رده‌بندي هر ماه با ارزيابي عملکرد هفت ماهه فدراسيون‌ها و جمع‌بندي امتيازات رکابزنان در مسابقات و تورهاي مختلف در رده‌هاي جهاني و قاره‌اي محاسبه و اعلام مي‌شود.

درخشش رکابزنان ايراني در مسابقات دوچرخه‌سواري قهرماني آسياي هندوستان ، حضور قدرتمند در تورهاي دوچرخه‌سواري لانکاوي، فيلپين، آذربايجان، سينگ کاراک و کينگ هايليک، همچنين برگزاري به موقع مسابقات قهرماني کشور و ثبت و ارسال نتايج به اتحاديه بين‌المللي دوچرخه‌سواري از موارد موثر در کسب اين رتبه بندي بوده است.

همچنين در اين رده بندي و در بخش انفرادي صمد پورسيدي که به تازگي عنوان قهرماني تور کينگ هايليک چين را از آن خود کرده است در رتبه سوم برترين رکابزن آسيا قرار دارد و قادر ميزباني هم مانند ماه گذشته در رتبه چهارم اين جدول جاي گرفته است.

در اين رده بندي جوليان ديويد از تيم نيپو و هو کي چوي هنگ کنگي اول و دوم هستند.

در بخش تيمي هم پتروشيمي تبريز با 688 امتياز جاي خود را با تيم نيپوي ژاپن تغيير داد و صدرنشين شد. اين باشگاه ژاپني 586 امتياز دارد. تيم آينده هم با 195 امتياز در رتبه يازدهم جاي دارد.

در رده بندي هاي اعلام شده امير کلاهدوز دوازدهم ،علي خادمي هجدهم ،آروين معظمي بيست و يکم و امير زرگري چهل و هشتم هستند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار