منابع خبری اعلام کردند عمليات ارتش مصر براي پاک سازي صحراي سينا آغاز شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شي‌هوا ؛ منابع امنيتي در مصر اعلام کردند:«ارتش مصر عملياتي را با نام «طوفان صحرا» در صحراي سينا آغاز کرده است».

اين منابع هدف از عمليات طوفان صحرا را مقابله با خشونت و ترور در اين منطقه از مصر و از بين بردن تروريست ها و محل استقرار آنها در مناطق کوهستاني سينا عنوان کردند.

يک منبع امنيتي در اين باره گفت:« يگان هايي از لشکر سوم  با هماهنگي لشکر دوم ارتش عمليات توفان صحرا را با هدف مقابله با تروريسم، محاصره تروريست ها و مراکز استقرار آن ها در صحرا و مناطق کوهستاني به ويژه در نواحي مرکزي و شمالي آغاز کرده اند».

وي افزود:« بخش اول عمليات به مدت 48 ساعت انجام مي شود و فرماندهي کل نيروهاي مسلح در اين مرحله تلاش خواهد کرد ميان لشکرهاي دوم ، سوم ، نيروهاي دريايي و نيروهاي هوايي هماهنگي ايجاد کند و در ادامه  مسيرها، جاده ها و تونل احمد حمدي را که رابط صحراي سينا با استان هاي دلتا و قاهره است به شدت تحت نظر بگيرد». اين منبع افزود:«‌پيش بيني هاي اوليه دستگاه هاي امنيتي و نظامي اين است که گروه هاي تروريستي بيش از 500 نفر نيستند اما  با استفاده از سپرهاي انساني و سلاح سنگين در فضايي به مساحت چهار کيلومتر مربع سنگر گرفته اند».


برچسب ها: ارتش ، سینا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار