موسسه ملي آمار ايتاليا اعلام کرد يک سوم جوانان ايتاليايي بيکارند و شمار افراد شاغل در اين کشور نيز در حال کاهش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ موسسه ملي آمار ايتاليا (ايستات) در گزارشي اعلام کرد  اکنون در ايتاليا از هر سه جوان يک جوان بيکار است  و از شانس کمتري براي پيدا کردن شغل ثابت  که تضمين کننده ثبات اقتصادي باشد، بر خوردارهستند.

در همين زمينه، ياکوپو مورلي رئيس جديد بخش جوانان کنفدراسيون صنعت ايتاليا با اظهار نگراني درباره بيکاري جوانان در اين کشور، گفت: آمارهاي منتشر شده درباره بيکاري جوانان ايتاليايي « آمارهايي بسيار نگران کننده هستند،‌ چرا که ايتاليا به شدت نيازمند رشد است  و فقط در صورتي مي تواند به سوي رشد و توسعه حرکت کند که    به از سرگيري توليد در همه بخش ها اقدام کند».

  اتحاديه هاي کارگري ايتاليا نيز اعلام کرده اند، بحران اقتصادي متوقف نشده و از سرگيري فعاليتهاي اقتصادي نيز کند است. آمارها حاکي از کاهش ششصد هزار فرصت شغلي در يک دوره زماني مشخص است  و در اين ميان جوانان در حال پرداخت کردن تاوان اين بحران اقتصادي هستند هنوز با  بحران اقتصادي شديدي مواجه هستيم و اين بحران در حال لطمه زدن شديد به اشتغال است.

موسسه ملي آمار ايتاليا در گزارش خود نوشته است، بر اساس انتشار آمارهاي کنفدراسيون صنعت اين کشور و بر خلاف چشم اندازهاي جديدي که مي توانند منجر به کاهش رکود اقتصادي شوند، بيکاري در ايتاليا به بالاترين ميزان خود رسيده است. 

بر همين اساس، در واقع سه ميليون و صد و چهل هزار نفر (يعني دوازده مميز دو دهم درصد از نيروي کار) در ايتاليا بيکار يا  در جستجوي يافتن شغل هستند . بنابراين، شمار افراد  شاغل نيز کاهش خواهد يافت. تعداد اين افراد در مقايسه با ماه ژوئن بيست و هفت هزار نفر يعني يک دهم درصد و در مقايسه با سطوح سالانه سيصد و هشتاد و هفت هزار نفر يعني به ميزان يک مميز هفت دهم درصد کاهش يافته است.


برچسب ها: آمار ، بیکار ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار