فشار خون بالا به علت هزينه‌اي که بر جامعه تحميل مي‌کند، از معضلات جدي سلامت است مسئله نگران کننده سير افزايش شيوع آن است.

دکتر ميترا مهدوي مژده فوق تخصص نفرولوژي در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: افزايش فشار خون شرياني مهمترين مشکل تندرستي در کشورهاي پيشرفته است. اين بيماري شايع و بدون علامت بوده، به راحتي شناسايي مي‌گردد و معمولا به آساني درمان مي‌شود و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به عوارض کشنده‌اي شود.

وي گفت: درمان فشار خون خطر حوادث مغزي، بيماري‌ هاي  کرونر، نارسايي قلبي و در کل مرگ و مير ناشي از حوادث قلبي و عروقي را کم مي‌کند.

مهدوي مژده تصريح کرد: فشار خون بالا از بيماري‌هاي شايعي است که به علت هزينه‌اي که بر جامعه تحميل مي‌کند از معضلات جدي سلامت است. مسئله نگران کننده سير افزايش شيوع آن است.

اين فوق تخصص نفرولوژي اظهار کرد: ارتباط بين فشار خون وعوارض قلبي و عروقي يک ارتباط هميشگي ما پايدار و مستقل از سايري فاکتورهاي خطر است. حوادثي از قبيل سکته قلبي، نارسايي قلب، حوادث مغزي و بيماري‌هاي کليه در بيماران مبتلا به فشار خون بالا بيشتر ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: مطالعات نشان داده است در طيف سني 40 تا 70 سال به ازاي هر افزايش 20 ميلي‌متر جيوه فشار سيستول يا 10 ميلي‌متر جيوه فشار دياستول ريسک حوادث قلبي عروقي در رنج فشار خون 75/115 تا 115/185 دو برابر شود./ع2

برچسب ها: خون ، بیماری ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار