رئیس معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: پلیس آگاهي ناجا براي جلوگيري از سرقت خودروي پرايد اطلاعات لازم را در اختيار خودروسازان قرار داده است.

سرهنگ خالقی فر رئیس معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پلیس آگاهي ناجا براي جلوگيري از سرقت خودروي  پرايد اطلاعات لازم را در اختيار خودروسازان قرار داده است، گفت: علت اصلی روی آوردن سارقان به خودروی پراید، عرضه زیاد آن در بازار است که به تبع آن نیاز مردم را به لوازم یدکی این خودرو افزایش می دهد.

این مقام مسئول انتظامی ادامه داد: از این رو پلیس آگاهی سعی کرده با تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در خصوص جلوگیری از سرقت با خودروسازان از آمار سرقت پرايد بکاهد.

وی تاکید کرد: خودروسازان نیز با تغییر در روند ساخت خودروی پراید توانستند ایمنی قطعات را در خصوص عدم سرقت افزایش دهند.

به گفته خالقی فر در حال حاضر 94.5 درصد از پرایدهای سرقتی مربوط به مدلهای زیر 86 است و تنها 5.6 درصد خودروهای پراید مدل بالای 86 به سرقت رفته است.

رئیس معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه هنوز ضعفهای ایمنی در خودروهای پراید وجود دارد که بایستی آنها را برطرف کرد، اظهار داشت: بخشی از سرقتهای خودروهای پراید مربوط به سهل انگاری هموطنان است، به گونه ای که در نگهداری و استفاده از لوازم ایمنی کوتاهی می کنند.

این مقام مسئول انتظامی با بیان اینکه بعد از پراید، محصولات کارخانه پژو هستند که مورد علاقه سارقانند، تصریح کرد: البته درحال حاضر بالای 90 درصد از خودروهای سرقت شده کشف می شوند. 

وی در پاسخ به اين که آيا هنوز سارقاني هستند که بتوانند در چند ثانيه خودروی پرايد را به سرقت ببرند، اظهار داشت: اين موضوع تنها براي خودرو هاي پرايدي است که توليدشان براي قبل از سال 86 است و الان به هيچ عنوان سارقاني وجود ندارند که بتوانند پرايد توليد شده سال 86 به بالا را در چند ثانيه به سرقت ببرند.

خالقی فر در پایان از خودرو سازان تقاضا کرد تا با ارائه تسهیلات به دارندگان خودورهای پراید مدلهای زیر 86، آپشن های ایمنی را افزایش دهند.
انتهای پیام/
برچسب ها: خالقی ، سرقت ، پراید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار