در حالیکه خبرهای درگوشی، مثبت بودن آزمایش دوپینگ 2 وزنه بردار ایران را دلیل خط خوردن آنها از اردوی تیم ملی عنوان کردند، مربی تیم ملی این شایعات را تکدیب کرد.

کوروش باقری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص حاشیه های اخیر به وجود آمده در وزنه برداری مبنی بر خط خوردن باقری و بهرام زاده از اردوی تیم ملی اظهار داشت: علت عدم حضور باقری و بهرام زاده هیچ ارتباطی به موضوع دوپینگ ندارد، بلکه یاسین باقری وزنه بردار دسته 94 کیلو کشورمان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه بازو نتوانست تیم را همراهی کند، مشکل محسن بهرام زاده هم این بود که از قبل به وی اعلام کرده بودیم که باید یک وزن بالاتر بیاید اما وی نه تنها به وزن ایده آل ما نرسید بلکه مشکل مسمومیتش در مسابقات دانشجویان جهان باعث شد از وزنی که در آن بود نيز پائین تر بیاید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از به وجود آمدن این مسائل از این 2 وزنه بردار خواستیم تا یک ماه آینده مشکلاتشان را حل کنند تا باز هم در کنار تیم ملی به تمرینات خود ادامه دهند، به اعتقاد من بهرام زاده در صورتیکه خود را به وزن مدنظرمان برساند آینده خوبی در فوق سنگین خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان خاطرنشان کرد: موضوع دوپینگ چیزی نیست که بدون سند و مدرک بیان شود اکنون در قرنی قرار داریم که به راحتی می توان اطلاعات را از سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری جستجو کرد.

 نگاهی به این سایت بیندازند و فهرست دو پینگی ها را ببینند، فقط می توانم در خصوص کسانی همچون برخی از خبرنگاران، منتقدین و کارشناسان که شایعاتی این چنینی را پخش می کنند با کمال احترام بگویم که این نشانه بی سوادی آنها است.

وی ادامه داد: کسانی که می خواهند به وزنه برداری به هر طریقی لطمه بزنند می گویم که این آرزوها را به گور خواهند برد، چون این شایعات بی اساس است.

از آنجا که این 2 وزنه بردار و همچنین تمامی ملی پوشان قبل از اعزام به مسابقات توسط کمیته تست دوپینگ ایران قبل از هر مسابقه ای تست داده اند پس دیگر جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند و اطمینان دارم که آزمایش آنها منفی است.

کوروش باقری درباره وضعیت ملی پوشان بزرگسال کشورمان در اردوي ارس که خود را برای مسابقات جهانی پیش رو آماده می کنند گفت: هنوز نمی توانم نظری در مورد وضعیت ملی پوشان ارائه دهم چراکه هنوز در ابتدای اردو هستیم، ولی تمرینات طبق برنامه ریزی ها در حال اجرا است و منتظر قهرمانی دیگر همچون مسابقات آسیایی و دانشجویان جهان در مسابقات جهانی خواهیم بود.

امیدوارم بتوانیم همچون مسابقات آسیایی و دانشجویان جهان در مسابقات جهانی درخشش خوبي داشته باشیم./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار