گروه هاي مخالف سياسي در بحرين تاکيد کردند بدون راه حل سياسي واقعي در کشور با هيچ گزينه ديگري موافقت نخواهند کرد و از کشورهاي ديگر نيز خواستند از خواسته هاي بجاي مردم اين کشور حمايت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اللؤلؤ ؛ گروه هاي سياسي در بحرين آمادگي خود را درباره هر طرح سياسي- حقوقي که مبتني بر عدالت و دمکراسي براي مردم بحرين باشد اعلام و تاکيد کردند غير از اين راه به هيچ راه حل ديگري متوسل نخواهند شد.گروه هاي سياسي در بحرين با صدور بيانيه اي با عنوان «موضع گيري ملي» اعلام کردند برون رفت بحرين از بحران نيازمند توقف ارائه گزينه هايي است که حاکميت در پيش گرفته است.

به گزارش اين شبکه، مخالفان به کشورهاي بزرگ نيز اعلام کردند مردم بحرين خواهان دمکراسي هستند و به همين علت در معرض انواع ظلم و ستم قرار دارند.اين شبکه در گزارشي در اين خصوص اعلام کرد: بيانيه گروه هاي سياسي تاکيد بر اصولي است که گروه هاي مخالف همچنان بر آن تاکيد مي کنند. به علت وخامت اوضاع و تشديد به کارگيري گزينه هاي امنيتي، وجود شرايط نگران کننده در منطقه و بسته شدن افق حل و فصل سياسي در بحرين-که تنها راه ايجاد دولت مدني و دمکراتيک به شمار مي رود- کشور در مرحله تاريخي به سر مي برد.

گروه هاي سياسي مخالف در بيانيه خود هشت موضوع اصلي مطرح کردند. مهم ترين اين موضوع ها تاکيد بر اين بود که عدالت، مساوات و شراکت سياسي براي همه قشرهاي شهروندان تنها مسئله تعيين کننده در چارچوب حل و فصل هاي سياسي است و ايراد هر سخني خارج از چهارچوب منافع ملي در واقع نابود کردن کشور و استمرار بخشيدن به نبود دولت در کشور است.
مخالفان اعلام کردند که خواسته هاي سياسي مردم بحرين کاملاً مشروع، عادلانه و طبيعي است، خواسته هايي که مردم در قالب انتفاضه ها و تحرکات تاريخي در کشور بر آن تاکيد کرده اند.

گروه هاي مخالف تاکيد کردند که راه حلي که آنها به دنبال آن هستند راه حلي براي همه بحريني هاست و در آن هيچ گروهي کنار زده نمي شود. مخالفان طرح سياسي خود را در سند منامه ارائه کردند و در آن بر ديدگاه خود براي حل و فصل سياسي با همه جزئيات اجراي آن تاکيد کردند.
مخالفان همچنين درباره به کارگيري گزينه امنيتي هشدار دادند که رژيم به مدت سي ماه است همچنان از اين گزينه و از طريق ابزارهاي سرکوب و ارعاب استفاده مي کند و همه امکانات دولتي را براي برخورد با کساني که حقوق خود را مطالبه مي کنند بسيج کرده است.

اين شبکه افزود: مخالفان تاکيد کردند که آنچه بحرين بدان نياز دارد رسانه هايي است که رويکرد آشتي جويانه و نه برخورد و تحريک در پيش گيرند. دولت با همه ابزارهاي رسانه اي رسمي که مورد حمايت مالي آن است براي ترويج دروغ و اکاذيب و ايجاد فتنه هاي مذهبي تلاش کرده است. اين رسانه ها رويکرد حرفه اي، ارزشي و اخلاق رسانه اي در پيش نگرفته اند. مخالفان در همين حال بر ضرورت اتخاذ رويکرد مسالمت آميز در اعتراض ها و تظاهرات خود تاکيد و اعلام کردند صلح آميز بودن حرکت مخالفان شعار آنها از روز اول اعتراض هاست، اما رژيم با اين تحرکات مسالمت آميز با اقدامات سرکوبگرانه، گلوله، شکنجه، تجاوزگري و ويران کردن مساجد برخورد کرده است. با وجود اين، تحرکات مردمي همچنان جنبه مسالمت آميز دارد و از خشونت پرهيز مي شود.مخالفان همچنين آمادگي خود را درباره هرگونه طرح سياسي واقعي و هماهنگي با درخواست هاي سياسي از ابتداي تحرکات از جمله طرح وليعهد در سيزده مارس که شامل هفت بند بود اعلام کردند.

گروه هاي مخالف در پيام خود آمادگي خود را براي موافقت با هرگونه طرح سياسي واقعي و هماهنگ با خواسته هاي مردمي بيان و  اعلام کردند در دهه هاي گذشته از عمر مبارزاتي خود حق خاص و خواسته هاي گروهي مطرح نکرده ند بلکه براي تامين منافع همه مردم کشور تلاش مي کنند که خواهان عدالت و دمکراسي هستند.

مخالفان تاکيد کردند نگاه آنها به بحرين به عنوان يک کشور عربي اسلامي و بخشي از شوراي همکاري خليج فارس است و اعلام کردند خواسته هاي مردمي در بحرين نيازهاي طبيعي و عادلانه و ضروري آنهاست که در چارچوب حقوق بشر و عدالت اجتماعي و دمکراسي مطرح مي شود.گروه هاي سياسي مخالف در اين بيانيه نيز خطاب به کشورهاي بزرگ اعلام کردند مردم بحرين خواهان دمکراسي هستند، دمکراسي که در همين کشورها وجود دارد، اما بحريني ها اکنون به علت همين درخواست در معرض انواع شکنجه و ظلم قرار دارند.

گروه هاي مخالف سياسي اين کشورها را درباره نقض آشکار حقوق بشر در بحرين مسئول دانستند و تاکيد کردند که اين مسئوليت ايجاب مي کند که آنها از خواسته هاي مشروع مردم بحرين حمايت کنند زيرا خواسته هاي مردمي در بحرين بخشي از ارزش هاي مربوط به اين کشورهاست که همان رسيدن به دمکراسي و حقوق بشر است.


برچسب ها: بحرین ، مخالف ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار