فريبا صادقي مربي تيم ملي واليبال بانوان گفت: در طول اردوي تداركاتي آذربايجان به طور كلي عملكرد ملي پوشان زير ذره بين كادر فني قرار گرفت.

فريبا صادقي، مربي تيم ملي واليبال بانوان درگفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سطح كيفي عملكرد تيم ملي آذربايجان، حريف ايران در اين مرحله از حريف ايران در اين مرحله از اردوي تداركاتي مي توان گفت وضعيت فني ملي پوشان كشورمان روز به روز و حتي ست به ست ارتقاء پيدا مي كرد. به نوعي دختران ملي پوش ايران در اين اردو آب ديده شدند.

وي گفت: برخي از بازيكنان حاضر در اين مرحله از اردوي تداركاتي براي نخستين بار حضور در مقابل يك تيم خارجي را تجربه مي كردند آنها در پنج ديدار مقابل تيم آذربايجان به خوبي بازي كرده و اعضاي كادر فني هم عملكرد آنها را به طور دقيق زير نظر داشت.

مربي تيم ملي واليبال بانوان در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به فصل تابستان و استراحت تيمهاي باشگاهي و رده هاي سني آذربايجان، بر خلاف اصرارهاي فراوان، آنها نتوانستند به غير از تيم ملي (ب) شرايط را براي انجام بازي با تيمهاي ديگر فراهم كنند. اميدوارم مسئولان فدراسيون امكانات را براي حضور تيم بانوان در تعداد بيشتري از اين دسته اردوهاي تداركاتي فراهم كنند.

صادقي يادآور شد: معتقدم اردوي تداركاتي آذربايجان نسبت به تركيه كه 2 سال گذشته تيم ملي اعزام شده بود از نظر كيفي بهتر و حرفه اي تر برگزار شد. طبق آناليزي كه از عملكرد بازيكنان داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه آنها در دريافت نسبت به گذشته رشد قابل توجه و خوبي داشتند همچنين از نظر سرويس ودفاع هم به مراتب با رشد قابل ملاحظه اي همراه است.

وي افزود: مهمترين نقطه ضعف تيم ملي در طول اين اردو در حملات پست چهار قطر پاسور بود و همچنين مادر توپ گيري منطقه يك و 2 هم ضعيف عمل مي كرديم، بطور قطع در طول اردوهاي تمريني باقي مانده زمان بيشتري را روي اين نقاط ضعف و راهكارهاي فني براي رفع آن صرف خواهيم كرد.

*آب وهواي شرق آسيا بازيكنان را سنگين مي كند

مربي تيم ملي واليبال بانوان در ادامه يادآور شد: در مجموع اردوي آذربايجان به اين نتيجه رسيديم كه بازيكنان ايراني وقتي در شرايط آب و هوايي شرجي (شبيه كشورهاي منطقه شرق آسيا) قرار مي گيرند تا 2 روز اول دچار سنگيني هستند و پس از آن كه به شرايط اقليمي عادت مي كنند وضعيت جسماني آنها مطلوب مي شود. اميدوارم شرايط به گونه اي فراهم شود كه ملي پوشان چند روز زودتر از شروع مسابقات قهرماني آسيا به تايلند اعزام شوند تا با شرايط آب و هوايي عادت كنند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار