وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکریم و نکوداشت علما، مفاخر،‌ بزرگان و شخصیت‌های علمی، ادبی و دینی از اولویت‌های وزارت ارشاد در چهار سال گذشته بوده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،حسینی" در آیین افتتاح موزه‌ی موقت علما و مفاخر، تبریز را مهد تمدن، هنر، جهاد، حماسه و شهادت توصیف کرد که بزرگان، علما و مفاخر فراوانی در آن پرورش یافته‌اند.

وی گفت: بر این باوریم که تکریم و نکوداشت علما و بزرگان باید سرلوحه‌ی کارها و اولویت‌ها باشد که خوشبختانه در این دوره‌، عملکرد وزارت ارشاد اینگونه بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تکریم و نکوداشت علامه جزایری، شوشتری،‌سلمان فارسی، عبدالحسن اصفهانی، آیت‌الله طالقانی،‌شهید مطهری، آیت‌الله کاشانی و شهید بهشتی را از جمله این مراسم‌ها در سال‌های گذشته برشمرد.

حسینی تکریم و نکوداشت شخصیت آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله امامی کاشانی را از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در این دوره برشمرد.

عضو کابینه‌ی دولت دهم به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره‌ی تکریم علما و شخصیت‌ها، بزرگان،‌ مفاخر و مشاهیر و ... اشاره کرد و گفت: سعی شده در این دوره تکریم و نکوداشت از اولویت‌های وزارت ارشاد باشد و همواره این توجه و اهتمام وجود داشته است.

حسینی گفت: این حرکت آغاز شده و انتظار می‌رود این مهم با جدیت در دوره‌های بعدی هم ادامه پیدا کند چرا که بر این باوریم از این طریق می‌توان نسل جوان را با علما، بزرگان و شخصیت‌های کشور در گذشته و حال آشنا کرد.

نایب رئیس شورای عالی سینما به ساخت آثار هنری و بویژه فیلم سینمایی و مستند درباره‌ی علما و بزرگان اشاره و ابراز امیدواری کرد: طرح جامع مفاخر آذربایجان هرچه سریعتر به ثمر برسد و این طرح الگویی برای سایر استانهای کشور بوده و با جدیت ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح موزه‌ی علما و مفاخر آذربایجان اشاره و ابراز امیدواری کرد که از این طریق بتوان بیش از پیش علما و بزرگان را به همگان به ویژه نسل جوان معرفی نمود و این موزه محوریتی پیدا کند که محل بحث و تبادل نظر بزرگان و اندیشمندان باشد.

به گفته‌ی وزیر ارشاد، علما و بزرگان این مرز و بوم خدمات و زحمات فروانی را در طول زندگی خود برای معرفی و زنده نگه داشتن دین مبین اسلام کشیده‌اند و امروز وظیفه‌ی خطیر ماست که آنها را به جهانیان معرفی نماییم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی از کتاب "آشنایان ره عشق" رونمایی شده و از مجری، هماهنگ کننده، طراح،‌ نقاش و تحریرگر این کتاب تجلیل شد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه به منظور شرکت در چند برنامه‌ی فرهنگی و هنری به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده است.

افتتاح موزه‌ی موقت علما و مفاخر آذربایجان، افتتاح تئاتر شهر تبریز، رونمایی از کتاب "آشنایان ره عشق" ازجمله برنامه‌های سفر وزیر ارشاد به استان آذربایجان‌شرقی است./س

 

برچسب ها: تکریم ، نکوداشت ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.