تیم ملی والیبال بانوان کشورمان که برای انجام چند بازی تدارکاتی به کشور آذربایجان سفر کرده بود به تهران بازگشت.

میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در طول اردوی هفت روزه ای که در آذربایجان داشتیم در پنج دیدار تدارکاتی برنامه ریزی شده به مصاف تیم ملی (ب) بانوان این کشور رفتیم.

وی گفت: با توجه به آنکه هدف ما از انجام بازی با والیبالیست های آذری شناسایی عملکرد ملی پوشان بود به هیچ عنوان به نتیجه توجه نداشتیم و با وجود آن که فقط موفق به گرفتن یک ست در کل پنج بازی شدیم اما از علکرد ملی پوشان راضی هستم.

وی یادآور شد: والیبال بانوان آذربایجان از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار است حضور یک والیبالیست کوبایی تبعه آذربایجان در ترکیب تیم ملی این کشور هم حاکی از قدرت زیاد آنهاست.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در ادامه اظهار داشت: در این اردو به طور دقیق و فنی شرایط تمامی بازیکنان را به خوبی مورد ارزیابی و محک قرار دادیم و به نتایج قابل قبول و خوبی دست پیدا کردیم.

شعبانیان گفت: با توجه به آنکه در طول مدت حضورمان در اردوی تدارکاتی آذربایجان، علاوه بر انجام بازی دوستانه، تمرینات توپی و بدنسازی هم داشتیم و ملی پوشان به طور کلی تحت فشار تمرین و بازی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در طول این اردو پس از ارزیابی عملکرد بازیکنان، به این نتیجه رسیدیم که برخی از آنها در حد انتظار ظاهر شده و عملکرد خوبی  را از خود به نمایش گذاشتند اما برخی دور از انتظار بود و نتوانستند نیازهای تیم را برآورده کنند، بالاخره با توجه به آن که بضاعت والیبال بانوان ایران در همین حد است سعی داریم در فرصت باقی مانده تا اعزام به مسابقات قهرمانی جام ملت های آسیا به صورت اختصاصی روی نقاط ضعف آنها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ضمن اشاره به تمرینات چهار نفر از ملی پوشان در تهران افزود: بنا به دلایل مختلف چهار نفر از بانوان ملی پوش همراه ما در این دوره از تمرینات آماده سازی حضور نداشتند آنها در تهران به طور مستمر تمرین های خود را دنبال می کردند به طور قطع در اردوی مرحله هشتم در کنار یکدیگر ملی پوشان حضور خواهند داشت.

شعبانیان خاطر نشان کرد: نوع بازی و تاکتیک تیم ملی والیبال بانوان آذربایجان همانند تیم های قزاقستان و چین است البته با این تفاوت که تجربه آنها در خصوص حضور در مسابقات لیگ قاره اروپا بسیار زیاد بود و این امر روی سطح کار آذربایجانی ها تأثیر به سزایی گذاشته بود.

وی گفت: مهمترین نکته مثبتی که از اردوی آذربایجان به دست ما رسید کسب تجربه و همچنین رسیدن به خودباوری بازیکنان بود، به طوری که آنها در 2 بازی پایانی به راحتی و بدون داشتن استرس و ترس مقابل بازیکنان مدعی و صاحب نام حریف دفاع می کردند و به طور حتم با روحیه ای قدرتمند و تجربه ای بالا در مسابقات قهرمانی زنان آسیا به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

گفتنی است: تیم ملی والیبال بانوان خود را برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا آماده می کند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار