"هالي داگراس" در مقاله اي تحت عنوان "ناياک: پرزيدنت اوباما اکنون زمان استفاده از فرصت بدست آمده براي مذاکره با ايران است" با اشاره به عقب نشيني اخير ناياک از مواضع پيشين خود به دولت اوباما توصيه مي کند تا علاوه بر رفع تحريم هاي ضد ايراني با ايرانيان مذاکره نماید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، تحليلگر "هافينگتون پست" با اشاره به رویکرد خصمانه عده اي از نمايندگان آمريکايي عليه کشورمان مي افزايد "رز لتينن" يکي از نمايندگان آمريکايي و رييس زيرگروه کميته روابط خارجي کنگره آمريکا در امور خاورميانه و آفريقاي شمالي در ماه ژوئن گفته بود که که دولت آمريکا بايستي تحريم ها عليه ايران را تشديد کند. "مارک کرک" سناتور آمريکايي نيز همين نظر را در ماههاي گذشته اظهار داشته بود. گرچه هنوز قانون تشديد تحريم ها عليه ايران تصويب نشده اما خطر آن وجود دارد و در سال 1998 ميلادي نيز کنگره آمريکا قانون مشابهي را عليه عراق تصويب کرده بود. "ليندسي گراهام" در جديدترين اظهارنظر "احمقانه" اش روز سه شنبه اش گفت که اگر دولت اوباما نتواند با ايران تا پايان تابستان به تفهم برسد بايستي از قوه قهريه عليه آن کشور استقاده نمايد. اين موضوع نشان مي دهد که آمريکا هنوز در موضع خصمانه با ايران به سر مي برد." 
نويسنده با اشاره به عقب نشيني اخير گروه موسوم به "شوراي ايراني – آمريکايي" (ناياک) از مواضع پيشين خود که همواره در راستاي حمايت از دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا بود مي نويسد "اخيرا شوراي ناياک به رهبري "تريتا پارسي" خواستار رفع تحريم هاي وضع شده از سوي آمريکا عليه ايران شده است. اين گروه معتقد است که بايستي از مواجهه نظامي آمريکا عليه ايران جلوگيري کرد. ناياک از دولت اوباما خواسته تا در زمينه هسته اي پس از برگزاري مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان اقدامي عملي انجام داده و تلاش نمايد تا در راستاي مذاکره با جمهوري اسلامي ايران گام بردارد. اخيرا نيز "ديويد پرايس" از نمايندگان آمريکايي به همراه 131 نفر از نمايندگان ديگر کنگره آمريکا در نامه اي به اوباما از وي خواست تا از فرصت پيش آمده براي مذاکره با ايران و استفاده از ابزارهاي ديپلماتيک بهره گيرد. اکنون صداهايي رسا از واشنگتن براي در پيش گرفتن راهکار ديپلماتيک با ايران به گوش مي رسد." 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار