مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با هدف دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش باغبانی بیش از یک هزار و 100 هکتار به سطح زیر کشت باغ های انگور این استان اضافه می شود.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،ˈلطف ا... رضاییˈ روز شنبه افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در طول برنامه، سالانه به طور متوسط 220 هکتار به مساحت باغ های انگور استان سمنان اضافه می شود.

وی اهم اقدامات انجام شده برای توسعه باغ های انگور را شامل پرداخت یارانه نهال به نهال های انگور و اختصاص تسهیلات ویژه از محل طرح توسعه بخش کشاورزی بیان کرد که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.

رضایی درباره اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی در خصوص انگور نیز گفت: سال گذشته بر اساس یکی از طرح های مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) اطلس جامعی از وضعیت کمبودها و بیش بودهای مواد غذایی که باعث کاهش عملکرد یا ایجاد مسمومیت غذایی می شود تهیه شد که نتیجه آن در قالب نشریات ترویجی در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

رضایی یادآور شد: توسعه باغ های انگور در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل با استفاده از ارقام سازگار در برنامه کاری بخش باغبانی سازمان قرار دارد و در این خصوص از سال گذشته ارقام خارجی جدید (پرلت perlet و فلمfelem) و ارقام داخلی گرمسیری نظیر یاقوتی برای تکثیر و توسعه باغ ها به صورت عملیاتی اجرا شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: افزون بر چهار هزار و 470 هکتار از باغ های این استان به کشت انواع ارقام انگور اختصاص دارد که در سال گذشته از بیش از سه هزار و 700 هکتار باغ های بارور بالغ بر 86 هزار و 700 تن محصول برداشت شد/س
برچسب ها: ایجاد ، باغ ، انگور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.