اردبیل/

7 هزار زندانی مهریه و نفقه داریم / 8 میلیون وسیله نقلیه در کشور فاقد گواهینامه و بیمه‌نامه هستند

مدیر هماهنگی امور استان‌های ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر 7 هزار محکوم مهریه و نفقه در زندان‌های کشور وجود دارند که چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی خود هستند.

عباس کشانی در حاشیه جشن گلریزان در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ستاد دیه کشور پارسال 9 هزار و 200 نفر از زندانیان جرایم غیر‌عمد را آزاد کرد که بخش عظیمی از مبالغ پرداخت شده مربوط به گذشت و رضایت شکات بوده است که نیروهای تحقیق ما موفق به آن شدند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی نیز از سوی خیرین و مبالغی نیز از سوی ستاد دیه و سایر مبادی نظیر شرکت‌های بیمه تامین شده است تا زمینه آزادی 9 هزار و 200 زندانی در سال گذشته فراهم آید.

کشانی ستاد دیه استان اردبیل را یکی از ستادهای فعال، پویا و منسجم در برگزاری جلسات ماهانه اعلام کرد و یادآور شد: کمک‌های قابل توجهی در این استان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شده که امیدواریم در کنار آزادی 150 نفر در سال گذشته و تعداد قابل توجه در چهار ماهه امسال بتوانیم تا پایان سال جاری تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیر‌ عمد را از زندان‌ها آزاد کنیم.

مدیر هماهنگی امور استان‌های ستاد دیه کشور با اشاره به بالا بودن رقم دیه مددجویان عنوان کرد: در تصادفات شاهد پرداخت دیه در ماه‌های معمولی به مبلغ 114 میلیون و ماه‌های حرام 150 میلیون تومان هستیم که به نظر می‌رسد تامین این هزینه بسیار سنگین باشد.

کشانی بیان داشت: در حال حاضر کمتر از 9 هزار نفر زندانی جرایم غیر‌عمد داریم اما گله‌مندی ما این است چرا با وجود اینکه هر سال این تعداد زندانی آزاد می‌شود اما ابتدای سال آمارها همانند سال گذشته می‌باشد.

وی در خصوص بدهی محکومان جرایم غیر‌عمد نیز تصریح کرد: این بدهی از 10 میلیون تومان تا 4 میلیارد تومان است که در بحث تصادفات با اجباری شدن بیمه شخص ثالث تا حدودی ورودی‌ها کاهش یافته و به کمتر از یک هزار و 500 نفر رسیده است اما همچنان در بحث محکومیت مالی نظیر چک بلامحل، نفقه و مهریه بیش از 7 هزار زندانی در کشور داریم.

وی ادامه داد: اولویت ستاد دیه را آزادی زندانیان تصادفی و محکومیت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و شبه عمدی است که در کنار آن بحث آموزش و پیشگیری نیز جزو جدی‌ترین مباحث مطرح می‌شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، هفت ، هزار ، زندانی ، مهریه ، و ، نفقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.