سفير فلسطين با بیان اینکه آرزوي ما تشکيل يک دولت فلسطيني به پايتختي قدس و بازگشت تمامي آوارگان فلسطيني است، گفت: بايد تمامي شهرک‌هاي صهیونیستی از خاک فلسطين برداشته شوند چراکه برپايي تمامي اين شهرک‌ها در کشور ما امري باطل و غيرشرعي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، " صلاح‌الدین الزواوي " شيخ السفرا و سفير فلسطين در تهران در نشست خبري تحت عنوان " روز قدس تجلي مفهوم بيداري اسلامي " که صبح امروز در محل خبرگزاري قدس برگزار شد، اظهار داشت: رابطه انقلاب شکوهمند اسلامي ايران با مسئله فلسطين رابطه‌اي ناگسستني است.

وي ادامه داد: ان‌شاالله اين رابطه تا آزادي کل سرزمين فلسطين در مسجد القصي ادامه خواهد يافت و به اميد روزي که آرزوي حضرت امام خميني(ره) يعني نمازگزاردن در مسجدالقصي به دستان رهبر معظم انقلاب به سرانجام رسد.

الزواوي تصريح کرد: وقتي به یاد روزهايي که امام خميني(ره) به خاطر دفاع از فلسطين در معرض زندان و تبعيد بودند مي‌افتم ناراحت مي‌شوم، امیدوارم روزي برسد که پرچم دفاع از فلسطين و قدس را برافراشته کنيم.

سفير فلسطين اظهار داشت: معمار کبير انقلاب اسلامی ایران در نجف فتوايي به مبارزان فلسطيني دادند که اولين دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامي ايران پايين آمدن پرچم رژيم غاصب صهيونيستي و برافراشتن پرچم فلسطين به جاي اين کشور و تاسيس سفارت فلسطين در ايران بود.

وي با بيان اينکه امروز ما فلسطينيان به برکت انقلاب شکوهمند اسلامي در کنار شما هستيم، افزود: اولين اظهار نظر امام خميني(ره) درباره سرزمين فلسطين اين بود که پيروزي جمهوري اسلامي ايران بدون آزادي فلسطين کامل نخواهد شد.

سفير فلسطين بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي ايران را ابرمرد با بصيرت و عرفاني دانست و تصريح کرد: زماني که امام خميني(ره) آخرين جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند، خطراتي که اين کشور و جهان اسلام را در آينده تهديد مي‌کرد با قلب خود مي‌ديدند که امروزه اين اتفاقات براي قدس صورت گرفته است و ما شاهد آن هستيم.

الزواوي روز قدس را روزي براي کل امت اسلام تلقي کرد و اظهار داشت: ما خوش بين هستيم که آزادي فلسطين به دست خواهد آمد و در اين راه هيچگاه توقفي نخواهيم کرد.

سفير فلسطين تصريح کرد: من افتخار دارم که يکي از بنيانگذاران انقلاب فلسطين هستيم و زماني که مبارزات امام خميني(ره) براي دفاع از مسئله فلسطين آغاز شد با خدا پيمان بستيم که تا پيروزي کامل اين سرزمين هيچگاه توقف نخواهيم کرد.

وي در ادامه افزود: پيروزي که سال گذشته در سازمان ملل براي دولت فلسطين رقم خورد پيروزي بسيار بزرگي براي ما به شما مي‌رود چراکه 138 کشور جهان، دولت مستقل فلسطين را در کرانه غربي رود اردن و نوار غزه به رسميت شناختند.

سفير فلسطين گفت: برخي ممکن است با طرح اين سوال که چرا از قطعنامه سازمان ملل حمايت شده، که پاسخ من به آنها اين است که اين اقدام گامي مهم براي ادامه مسير آزادي کل سرزمين فلسطين است.

وي تصريح کرد: ما مي‌توانيم از اين قطعنامه هيچ بهره‌اي نبريم و يا براي به انجام رساندن آن يعني تشکيل دولت مستقل فلسطين در کرانه غربي رود اردن و نوار غزه نهايت تلاش خود را به کار بريم.

سفير فلسطين اظهار داشت: آنهايي که گفتند ما تنها به زبان مي‌توانيم دولتي مستقل داشته باشيم بايد بدانند که ما تنها به اين مهم کفايت نمي‌کنيم و اين گامي در مسير طولاني آزادي فلسطين است که به سرانجام رسيدن اين مسير مستلزم سه عامل است.

وي ادامه داد: نخستين عامل وحدت کامل نوار غزه و کرانه غربي رود اردن بوده، مسئله ديگر وحدت کامل فلسطين که پشت آن تمام جهان اسلام، اعراب و آوارگان فلسطيني قرار دارند و سومين نکته مبارزات خستگي ناپذير است تا بتوان اين دولت کوچک را در خاک فلسطين تاسيس کنيم.

الزواوي با تاکيد براينکه ما با خداي خود عهد بستيم تا آزادي کامل فلسطين از مبارزات دست نکشيم رژيم غاصب صهيونيستي را يک باطل دانست و تصريح کرد: امام خميني(ره) همواره اين رژيم اشغالگر را يک غده سرطاني مي‌دانستند.

وي ادامه داد: تشکيل يک دولت صهيونيستي يک تصميم غربي بود که آنها براي خلاصي از يهوديان به فکر ايجاد اين دولت دست زدند.

الزواوي اظهار داشت: آنها براي تشکيل اين دولت در خاک آرژانتين، اوگاندا و فلسطين متاسفانه به تاسيس آن در سرزمين ما يعني فلسطين اقدام کردند.

سفير فلسطين تاسيس دولت رژيم صهيونيستي در خاک فلسطين را يک پروژه غربي تلقي کرد و افزود: بايد يک پروژه اسلامي شامل وحدت تمامي جهان اسلام و جمع آوري آوارگان فلسطيني و اتحاد تمامي اعراب به وجود آوريم.

الزواوي اظهار داشت: من از زماني که به عنوان سفير فلسطين به ايران آمدم خود را سفير تمام فرزندان ملت فلسطين دانستم من ايمان دارم که فلسطين سرزمين وقف اسلامي است که هيچکس نمي‌تواند از آن چشم‌پوشي کند.

وي ادامه داد: اگر ما براي رسيدن به دولتي که سازمان ملل به آن راي داده فشار آوريم گام بسيار خوبي در اين جهت برداشته‌ايم اما تنها به آن اکتفا نخواهيم کرد بلکه بايد گامي به سوي آزادي کل فلسطين برداريم که سکوت ما را متحد کرده و پراکندگي را از بين ببرد تا از اين طريق بتوان تمامي اعراب و جهان اسلام با يک صداي واحد صحبت کنند.

سفير فلسطين اظهار داشت: آرزوي ما تشکيل يک دولت فلسطيني به پايتختي قدس و بازگشت تمامي آوارگان فلسطيني است.

وي تصريح کرد: بايد تمامي شهرک‌هاي صهیونیستی از خاک فلسطين برداشته شوند و برپايي تمامي اين شهرک‌ها در کشور ما امري باطل و غير شرعي به شمار مي‌رود.

سفیر فلسطین درباره هدف آمریکا از مطرح کردن مذاکرات سازش با دولت فلسطین گفت:  آمریکا یک ابرقدرت به شمار می‌رود و اولین کشوری است که رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت شناخته و بعنوان میانجیگر میان این رژیم اشغالگر و دولت فلسطین قرار دارد.

وی ادامه داد: مدت بسیار زیادی مذاکرات سازش تحت نظر آمریکا قرار داشته که نتیجه آن با شکست مواجه شده است؛ امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد.

الزواوی در ادامه تصریح کرد: چنانچه وضعیت فعلی جهان عرب بهتر بود شاید هیچگاه به این مذاکرات احتیاجی پیدا نمی‌کردیم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر آینده بحران در سوریه اظهار داشت: سوریه قلب جهان عرب و اسلام و کشوری است که از 100 سال پیش با رژیم غاصب صهیونیستی درحال نبرد است.
 
الزواوی با بیان اینکه انقلاب فلسطین از خاک سوریه بپا خواسته است، ادامه داد: این کشور از صد سال پیش علیه رژیم اشغالگر قدس درحال نبرد است و تمامی انقلاب‌های فلسطین از روز اول توسط کمک‌های سوریه همچون کمک‌های تسلیحاتی و مالی و همچنین اعزام مجاهدین به این کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سوریه سدی بزرگ در برابر توطئه‌های غربی علیه دولت فلسطین به شمار می‌رود که در حال حاضر توطئه بزرگ همچون جنگ‌های طائفه‌ای براین کشور در حال جریان است و توطئه‌گران خواهان از بین بردن این کشور ارتش و زیرساخت‌های سوریه هستند.

سفیر فلسطین در پایان با بیان اینکه امیدواریم سوریه به وحدت داخلی دست یابد چراکه تنها راه حل پیروزی این کشور را راه حل سوری_سوری و مذاکرات است، خاطرنشان کرد: چنانچه دخالت‌های خارجی در این کشور از میان رود می‌توان شاهد پایان خوبی در سوریه به وسیله کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام باشیم و امیدواریم این کشور بعنوان کشوری رهبر در حمل پرچم فلسطین ما را یاری کند.

انتهای پیام/




برچسب ها: سفیر ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار