گروه مستقل "تئاتر آبی"، در پیامی درگذشت هنرمند ملی تئاتر ایران را به جامعه هنری کشورمان، به خصوص هنرمندان تئاتر، تسلیت گفت.

گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی گروه "تئاتر آبی"، در متن این پیام، ضمن تسلیت به جامعه تئاتر ایران و خانواده آن هنرمند آمده است : بی شک زمانی که تئاتر ایران مشق "تئاتر ایرانی" را می نوشت، یکی از کسانی که پیشرو این حرکت بوده و در سطر سطر متون نمایشی اش می توان ردپایی از هنر ایرانی و گفتار ملی را مشاهده نمود، محمود استاد محمد است. این نویسنده و کارگردان هر زمان مجالی برای کار کردن پیدا کرد و قلم بر صفحه ‌ صحنه کشید، مینیاتوری از هنر آشنای کوچه و بازار نمایان شد که رنگ ایرانی داشت و بر شناسنامه تئاتر ایرانی برگی دیگر اضافه کرد.

گروه "تئاتر آبی" ضمن تاکید بر لزوم تحقیق و مشاهده دقیق زندگی اقوام ایرانی و روزمره مردم کوچه و بازار برای خلق یک نمایشنامه ایرانی، به این خصوصیت در متون استاد محمد اشاره کرده و می افزاید: آثار مرحوم استاد محمد را می توان به لحاظ استفاده دقیق و عالمانه از کلام روزمره در فرهنگ ایرانی، جزء لاینفک نمایش ملی برشمرد و جای بسی تاسف است که آثار کمی در این زمینه از ایشان به جای مانده. امید است نمایشنامه هایی که به دلایل مختلف مجال انتشار پیدا نکرده اند با حمایت مسئولان مربوطه به چاپ رسیده و در فهرست آثار ملی درام ایرانی قرار بگیرند.
این گروه متشکل از وحید لک، ژوبین غازیانی، شهاب غزالی، علی شایانفر، خشایار عابدیان، رضا آحادی، رامین محمودیان، محمد سرور عظیمی، نیما کرمی، بهاره مهرنژاد و رامتین خداپناهی درگذشت "محمود استاد محمد" را به جامعه تئاتر ایران تسلیت گفته و از تمامی هنرمندان و هنردوستان برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم تدفین آن مرحوم دعوت به عمل می آورد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.