معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجانشرقی گفت: یکی از پژوهشگران جوان پژوهشکده دانشجویی این نهاد ، موفق به طراحی نانو کامپوزیت جاذب امواج رادار با قدرت جذب بالاتر از نمونه های مشابه داخلی و خارجی شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عادل طاهری گفت:از این نانوكامپوزيتي که قابليت جذب امواج بالای راداری دارد مي‌توان در توليد پوشش‌هاي ضدرادار هواپيماها، کشتی ها و انواع پدافند ها استفاده كرد.

وی با اشاره به تهيه پوشش‌هاي ضد راداري كه از جاذبهاي ويژه‌اي برخوردار است، گفت: قابلیت جذب نمونه تولید شده 50- دسی بل است که این در مقایسه با بهترین نمونه خارجی این نانو کامپوزیت ها که قابلیت جذب 25- دسی بل را دارد رقم قابل توجهی است.

وی افزود: در مواقعي كه هواپيماها با اين تركيبات پوشش‌دهي شده باشند امواج رادار جذب شده و حداقل انعكاس را خواهيم داشت.

وی ادامه داد: این پژوهشگر جوان در تكميل اين طرح به یک سری علوم و تئوری هایی دست یافته است که قابلیت رقابت با علوم متدوال در این عرصه را دارد و به صورت مقالات علمی در مجلات معتبر علمی چاپ شده است.

گفتنی است :در نانوکامپوزيت‌هاي پليمري، از مقادير کمّيِ (کمتر از 10درصدِ وزني) ذرات نانومتري استفاده مي‌شود. اين ذرات علاوه بر افزايش استحکام پليمرها، وزن آنها را نيز کاهش مي‌دهند. مهمترين کامپوزيت‌هاي نانوذره‌اي، سبک‌ترين آنها هستند/س

 

برچسب ها: طراحی ، نانو ، کامپوزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.