مشاور استاندار در امور عشایر گفت: شهرستان‎های سمیرم و فریدون‌شهر در میان شهرستان‎های میزبان بیشترین تعداد عشایر را در خود جای داده‎اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اسکندر صیدایی با اشاره به مراکز کوچ عشایر در استان اصفهان اظهار کرد: عشایر در شهرستان‎های سمیرم، فریدن، فریدون‎شهر، چادگان و تعدادی هم در دهاقان ساکن هستند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد عشایر در سمیرم و فریدون‎شهر قرار دارند و در این دو نقطه کانون‎هایی جهت اسکان عشایر پیش‎بینی و ساخته شده است.

مشاور استاندار در امور عشایر افزود: طبق روال معمول باید زمین‌هایی به ابعاد 450 متر در اختیار عشایر قرار گیرد تا وضعیت اسکان آنها مناسب شود.

وی ادامه داد: باید بسترسازی کانون‎های اسکان از جمله آب، برق، گاز و تلفن فراهم شود تا اسکان عشایر در این کانون‎ها به مشکل نخورد.

*دستگاه‎های متولی از عشایر حمایت کنند

صیدایی اظهار کرد: باید دستگاه‎های متولی از عشایر حمایت کنند و آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک‎ها معرفی کنند تا عشایر بتوانند با دریافت تسهیلات بلندمدت به وضعیت اسکان و معیشت خود سر و سامان دهند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده درراستای حمایت از عشایر در کانون اسکان گل‌افشان خوب بوده، اما اقدامات انجام گرفته در کانون چشمه رحمان می‎تواند بهتر انجام گیرد.

استاد دانشگاه بیان کرد: با توجه به اینکه فصل تأمین اعتبارات برای دستگاه‎های اجرایی استان است و عدالت اجتماعی و با عنایت به اینکه مردم عشایر ظرفیت‎های زیادی در بخش‎های مختلف دارند، بنابراین مسئولان باید در تأمین اعتبارات مربوط به عشایر و دستگاه‎های مربوط به آنها همت مضاعفی داشته باشند تا شاهد موفقیت‎های روزافزون عشایر در بخش‎های مختلف باشیم.

وی در پایان یادآور شد: ظرفیت‎های عشایر بسیار بیشتر از چیزی است که در حال حاضر مشاهده می‎کنیم و اگر شرایط رشد و توسعه برای عشایر فراهم شود شاهد رشد بیشتر آنها در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.
برچسب ها: اصفهان ، سمیرم ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.