رئیس بيمارستان رابعه العدويه قاهره از افزايش شمار تلفات تيراندازي به سوي تظاهرکنندگان در اين ميدان به بيش از 200 کشته خبر داد. اخوان المسلمین مصر نیز تاکنون آمار 200 کشته هواداران مرسی را تایید کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني القدس لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد که رئیس بيمارستان رابعه العدويه قاهره از افزايش شمار تلفات تيراندازي به سوي تظاهرکنندگان در اين ميدان به بيش از 200 کشته خبر داده است.
 به گزارش اين شبکه تلويزيوني؛ اين پزشک مصري گفت: ما کنترل اوضاع را از دست داده‌ايم و از همه پزشکان مصري با تخصص‌هاي مختلف جراحي براي آمدن به اينجا و کمک  دعوت مي‌کنيم. 

بر اساس گزارش شبکه تلويزيوني القدس، وي افزود: حال صدها نفر از زخمي‌ها وخيم است و به همين علت احتمال افزايش شديد شمار تلفات وجود دارد.
 
 در همین حال مدير بيمارستان رابعه العدويه قاهره از کمبود شديد خون به علت بالا بودن شمار مجروحان تيراندازي به سوي تظاهرکنندگان خبر داد. 

بر طبق اين گزارش؛ مدير بيمارستان رابعه العدويه گفت: به فرياد ما برسيد، دريايي از خون بيمارستان را فرا گرفته است و هر لحظه اجساد جديدي به بيمارستان منتقل مي‌شود، يک سالن از اجساد پر شده است و ما نمي‌دانيم با آنها چه کار کنيم.

وي افزود: براي انتقال مجروحان به ديگر مراکز درماني به بالگرد نياز داریم و اين درحاليست که حداقل 80 نفر بر اثر اصابت مستقيم گلوله به سرشان کشته شدند. 

در پی اعلام آمارهای ضد و نقیض از شمار کشته‌ها و زخمی‌ها شبکه تلويزيوني الجزيره  از افزايش شمار تلفات تيراندازي به سوي تظاهرکنندگان در ميدان رابعه العدويه قاهره به چهار هزار و هفتصد زخمي خبر داد. اين شبکه کشته شدن دستکم 120 نفر در اين تيراندازي را تاييد کرد.
 این در حالی است که بيمارستان واقع در ميدان رابعه العدويه در قاهره اعلام کرد شمار زيادي از کشته ها به برخي از بيمارستانهاي ديگر انتقال داده شده اند که شمارش نشده اند. 
در همین حال اخوان المسلمين مصر اعلام کرد شمار تلفات حمله به تحصن کنندگان هوادار محمد مرسي رئيس جمهوري سابق اين کشور در قاهره به بيش از 200 نفر رسيد.



انتهاي پيام/
برچسب ها: بین الملل ، قاهره ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار