"استفن گوتلیب" در مقاله ای کوتاه تحت عنوان "حقایقی در مورد ایران" اذعان می کند که تصورات منفی بوجود آمده نزد آمریکایی ها در مورد کشورمان اشتباه است و ایرانیان مردمانی خونگرم و دارای نظام مردم سالار هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نویسنده با اذعان به اینکه ایرانیان با هیچ ملتی سر دشمنی ندارند می نویسد "اخیرا برای شرکت در نشستی به ایران سفر کردم. ما آمریکایی ها دیدگاههای مشترک بسیاری با ایرانیان داریم. ما بایستی ایران را در کنار آمریکا و نه یک دشمن بدانیم. این نتیجه خطای دید دولت آمریکا بوده که در طول سالیان گشته با ایران خصومت ورزیده است. ایران از سال 1906 با تاسیس نخستین مجلس قانونگذاری در آن کشور تجربه نظامی مبتنی بر مردم سالاری را داشته است. ایران نخست وزیری مردم سالار چون مصدق را نیز به خود دیده است که بدست آمریکایی ها و انگلیسی و در جریان یک کودتا از قدرت برکنار شد. نبایستی فراموش کرد که ایرانیان قوی ترین نظام مردم سالاری در منطقه را دارند." 

نویسنده مقاله با اذعان به اینکه ایرانیان مردمانی "معتدل" هستند می افزاید "ایرانیان به هیچ عنوان شباهتی به تندرويان ندارند. ایرانیان در عرصه سیسات خارجی هشیارند چرا که همسایگان بسیاری دارند چرا که منطقه در حال تغییر و تحول است و این اندازه از توجه آنان ضروری و طبیعی است. ایرانیان برعکس آنچه آمریکایی ها فکر می کنند مردمان بسیار خونگرمی هستند و رفتار دوستانه ای با سایر ملتها دارند آنها با هیچ ملتی دشمنی ندارند. ایرانیان افرادی متعصب نیستند. آنان قوم های مختلف را در سرزمین شان جای داده اند. فرهنگ و تمدن ایران چند هزارساله است و بر فرهنگ سایر کشورها و ملل تاثیر گذاشته است. به همین دلیل ملت ایران به فرهنگ خود می بالند. در ایران هر چهار سال یکبار انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. انتخاباتی که مبتنی بر اصول مردم سالاری است و این فرصت را فراهم می آورد تا ملت ایران رییس جمهور مورد نظر خود را برگزینند. اکنون زمان تعامل آمریکا با ایران فرا رسیده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار