مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت 23 تن محصول به طور متوسط از هر هکتار باغ انگور در این استان خبر داد.

ˈبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، لطف ا...رضاییˈ میانگین تولید انگور در کشور را در هر هکتار 12 تن بیان کرد و افزود: این مقدار در استان حدود دو برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: بیش از چهار هزار و 470 هکتار از باغ های استان سمنان به کشت انواع ارقام انگور اختصاص دارد و سال گذشته در بیش از سه هزار و 700 هکتار باغ های بارور این استان بالغ بر 86 هزار و 700 تن محصول برداشت شد که نسبت به سال ماقبل دو درصد رشد داشت.

رضایی گفت: سرخ فخری شاهرود رقم غالب کشت انگور استان سمنان است که 70 درصد سطح زیر کشت باغ های انگور این استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان یادآور شد: لعل، سفید فخری، خلیلی، عسگری، ریش بابا، صاحبی و شاهانی از دیگر ارقام انگور استان سمنان است.

رضایی در خصوص زمان برداشت ارقام مختلف انگور استان سمنان گفت: کار برداشت ارقام پیش رس نظیر یاقوتی از اوایل خرداد شروع شده است و برداشت دیررس ترین انگور استان که سرخ فخری است تا پایان آبان ادامه دارد.

یاقوتی از ارقام با کیفیت و با خاصیت انبارداری بالاست و در ایام پایانی در بیشتر مراکز فروش وجود دارد و به دلیل ماندگاری، خاصیت صادرات به کشورهای حوزه خزر را نیز دارد./ع

برچسب ها: محصول ، انگور ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.