وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی گفت: بیماران نگران افزایش قیمت داروها نباشند، چرا که مابه تفاوت افزایش قیمت از سوی سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

اسد الله عباسی در حاشیه مراسم تجلیل از چهره های ماندگار تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نگرانی بیماران ام اس مبنی بر افزایش قیمت داروهایشان گفت: برخی از داروها به دلیل وارداتی بودن ، تعیین قیمتشان توسط وزارت بهداشت انجام می شود و پس از آن به شورای عالی بیمه آمده و تایید و مصوب می شود و در نهایت قیمت ها افزایش یافته و به سازمان های بیمه گر ابلاغ می شود.
وی با اشاره به اینکه تحت پوشش قرار گرفتن داروها هنوز ابلاغ نشده و داروخانه ها با توجه به گرانی و ابلاغ نشدن به سازمان های بیمه گر قیمت بیشتری را اعمال می کنند، گفت: سازمان های بیمه گر معتقد به پرداخت مابه تفاوت افزایش قیمت داروهایی که از سوی وزارت بهداشت تعیین و شورای عالی بیمه نیز آن را تایید کرده به بیماران پرداخت کند.
وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی یاد آور شد : به بیماران اعلام می کنم به هیچ وجه نگران قیمت داروها نباشند چرا که سازمان های بیمه گر موظف به پرداخت مابه تفاوت قیمت تمام شده داروهای تحت پوشش بیمه هستند.
عباسی درخصوص پرداخت بن رمضان میان مدد جویان بهزیستی گفت: بن رمضان مددجویان کمیته امداد تهیه شده  اگر تا کنون توزیع نشده مسئولان موظف به توزیع آن ها در روزهای آینده هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه تامین اجتماعی مخالف ادغام در سازمان بیمه سلامت نیست، خاطر نشان کرد: اگر کارشناسان نظر مخالفی دراین زمینه دارند نباید آن را به سازمان تامین اجتماعی تعمیم دهند./ل
برچسب ها: دارو ، مصوب ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار