مدير عامل سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) از برگزاري سلسله نشست‌های تخصصی حريم رضوي در مشهد خبر داد.

محسن برزويي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار داشت: در راستاي تحليل و آسيب‌شناسي برنامه‌هاي اجرايي و ارائه راهكار براي ارتقا اقدامات كنوني و آتي در محدوده‏ حرم مطهر امام رضا(ع) سلسله نشست‌هاي تخصصي حريم رضوي برگزار خواهند شد.

شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: همانطور كه حرم رضوي و فضاهاي اطراف آن در گذشته و امروز‏، مركز موجوديت مشهد بوده و هست، بدون شك در آينده نيز كليد‌ي‌ترين نقش را در پايتخت معنوي كشور خواهد داشت. به همين منظور بررسی وضع موجود آن به عنوان مبنایی برای برنامه‌ریزی اقدامات آینده از ضروريات امروز كشور و جهان اسلام به‌ويژه عالم تشيع محسوب مي‌شود.

وي در تشريح موضوع سلسله‌نشست‌هاي حريم رضوي ادامه داد: هم‌انديشي و طرح مباحث موضوعي در حوزه‌هاي مختلف معماري اسلامي،‏ شهرسازي، اقتصاد، علوم اجتماعي، فني و تخصصي مرتبط با برنامه‌هاي بهسازي و نوسازي شهري به‌ويژه عرصه‌هاي علمي و عملي متناسب با تجربه طرح نوسازي بافت پيرامون حرم مطهر رضوي از مهمترين اهداف برگزاري اين نشست‌هاست.

برزويي تحليل و ارزيابي‌ پروژه‌هاي اجرايي در محدوده بافت پيرامون حرم مطهر رضوي را از ديگر اهداف اين نشست‌ها عنوان كرد و خاطرنشان كرد: از آنجايي كه بيشترين مخاطب تحولات اطراف حرم رضوي، زائران امام هستند‏ آسيب‌شناسي و يافته‌اندوزي از اقدامات گذشته و در حال اجرا و استخراج راهكارهايي براي ارتقا اقدامات كنوني و آتي،‏ مشهد را در ميزباني بهتر از زائران آفتاب هشتم ولايت ياري خواهد كرد.

وي با تاكيد بر نقش غيرقابل انكار مساجد در شكل‌گيري فرهنگ كشور اعلام كرد: نخستين نشست از سلسله‌نشست‌هاي حريم رضوي با عنوان ”معماری مساجد معاصر: مروری بر تجارب ایران و جهان” هفته آينده با حضور مديران شهري، كارشناسان سازمان‌هاي دخيل در طرح نوسازي و اساتيدد دانشگاه در محل شهرداري ثامن برگزار خواهد شد/س.


برچسب ها: اجرای ، اطراف ، حرم رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.