معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 5000 هنرمند گلیم‌باف در استان کرمانشاه گفت: این استان در مجموع بیش از 70 هزار هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «نصرت‌الله سپهر»، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، اظهار کرد: گلیم بافی یکی از اصلی‌ترین هنرهای سنتی استان کرمانشاه به‌ویژه در شهرستان هرسین است که هم‌اکنون 5000 نفر به این حرفه مشغولند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تولیدات گلیم کرمانشاه جزء باکیفیت‌ترین تولیدات گلیم در سطح کشور است و برای فروش آنها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم‌چنین در سطح استان کرمانشاه 5000 گیوه‌باف مردانه و 5000 گیوه‌باف زنانه داریم که این تولید سنتی نیز بسیار با ارزش و مورد استقبال مشتریان داخلی و خارجی است.

سپهر گفت: بیش از 2000 نفر در استان کرمانشاه به حرفه‌ی سنتی تولید ابزارآلات فلزی مشغولند که این افراد عمدتاً در شهرستان دالاهو زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: تولیدات فلزی استان کرمانشاه، برندی 3000 ساله دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، با بیان این‌که بیش از 3000 نفر در استان مشغول تولید البسه سنتی هستند، خاطرنشان کرد: 500 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز به تولید سراجی و کار با چرم مشغولند.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.